تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای ارتباط مستقیم با مشتریان2022-03-27
چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ 13 روش موثر برای دیده شدن
اینستاگرام ابزارهای مختلفی را برای هدف گذاری دقیق مخاطبان فراهم کرده است که به برندها کمک میکند تا به بهترین نحو از بودجه تبلیغاتی خود استفاده کنند. در عصر دیجیتالی امروز، اینستاگرام به یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی برای کسبوکارها تبدیل شده است. با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، این پلتفرم فرصتی بینظیر برای برندها فراهم میکند تا دیده شوند، ارتباط برقرار کنند و مشتریان جدیدی جذب کنند.
در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت میکند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است. گوگل و شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک اطلاعات جامعی دربارهی مخاطبانی که تبلیغات شما را دیدهاند ارائه میکنند. اگر به دلیل هزینههای تبلیغات پولی از اجرای کمپینهای تبلیغاتی منصرف شدهاید، شاید وقت آن رسیده که در تصمیمتان تجدید نظر کنید. در دنیایی که حدود ۲۷ درصد از خریدهای مردم از طریق اینترنت انجام میشود (Tidio)، چشمپوشی از تبلیغات پولی یعنی از دست دادن مشتریان بالقوه! بازاریابی چندکاناله به برندها اجازه میدهد تا مشتریان را در نقاط تماس متنوعی مانند ایمیل، پیامک، تبلیغات آنلاین و شبکههای اجتماعی هدف قرار دهند. این قبیل از چالش و تبلیغات اینستاگرام برای معرفی برند و کسب و کارها بهترین انتخاب ممکن هستند.
اگر بخواهید فردی به پیج شما دسترسی نداشته باشد و حتی در قسمت جستجو نیز نتواند پیج تان را ببیند، می توانید آن فرد را بلاک کنید. اگر حساب شما از نوع خصوصی (Private) باشد؛ افرادی که تمایل دارند پیج تان را دنبال کنند باید به شما درخواست فالو بدهند. اکنون اگر شما تمایل دارید که آن شخص جزء فالوورهای شما باشند، کافیست پیج آن را با گزینه confirm تایید کنید؛ ذر غیر اینصورت می توانید دکمه delete را انتخاب کنید و مانع از فالو کردن آن ها شوید.
یکی از معیارهای اساسی برای ارزیابی کیفیت یک صفحه اینستاگرام، نرخ انگیجمنت یا تعامل کاربران است. هر چه تعداد بیشتری از کاربران پستها را لایک، به اشتراک بگذارند و نظرات بگذارند، این نشان دهنده این است که تبلیغ شما در آن صفحه بهتر دیده می شود و بازخورد بیشتری دارد. بسیاری از پیجها از فالوورهای فیک برای افزایش تعداد دنبالکنندگان استفاده میکنند.
اینستاگرام، به عنوان یکی از پلتفرمهای اصلی رسانههای اجتماعی، فرصتی منحصر به فرد برای تبلیغ کسبوکارها ارائه میدهد. یکی از روشهای تبلیغات در اینستاگرام که در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته، تبلیغات از طریق دایرکت (Direct Message) است. این مقاله به بررسی روش تبلیغات دایرکت در اینستاگرام، مزایا و معایب آن، و نحوه استفاده مؤثر از آن برای تبلیغات میپردازیم. الگوریتم اینستاگرام به طور مداوم در حال تغییر است و بر نحوه دیده شدن پس تها و تبلیغات توسط کاربران تأثیر زیادی دارد.
ویژگی جالب بخش اکسپلور این است که شما می توانید با هر بار ورود و خروج به این قسمت، تصاویر و ویدئوهای جدیدی در اکسپلور مشاهده کنید. برای اتصال به صفحه فیسبوک خود، ورود به فیسبوک را بزنید و مراحل پیشنهادی را دنبال کنید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.
سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسبهای Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر میشوند. الگوریتمهای AI توانایی تحلیل رفتار مشتری را دارند و میتوانند پیشنهادهای شخصیسازیشده ارائه دهند. اگر میخواهید در دنیای رقابتی امروز موفق باشید، باید از این روشها استفاده کنید. کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به شویراد می باشد و هر گونه کپی برداری از محتوا و محصولات سایت غیر مجاز و بدون رضایت ماست. به معنی علاقه و دوست داشتن است؛ اگر از یک پستی در اینستاگرام خوشتان بیاید می توانید با لایک کردن آن، علاقه مندی خود را نسبت به آن نشان دهید.
با انتخاب اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری خود، میتوانید محصولاتتان را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید. همکاری با اینفلوئنسرها میتواند تأثیر بزرگی بر دیدگاه عمومی مخاطبان شما داشته باشد و فروش شما را افزایش دهد. • مسابقات و کمپینهای اینستاگرامی ابزار بسیار مؤثری برای افزایش فروش و جذب مخاطبان جدید هستند. بهعنوان مثال، میتوانید مسابقهای برگزار کنید که در آن کاربران باید یکی از محصولات شما را به اشتراک بگذارند و دوستان خود را تگ کنند.
اهمیت به بازاریابی محتوایی، بیشتر از گذشته!
بازاریابی، نقشهراهی جامع برای افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان است، در حالی که تبلیغات ابزار قدرتمندی است که با استفاده از پیامهایی متقاعدکننده، این نقشه را به نتیجه میرساند. تبلیغات این قدرت را دارد که مشتریان جدید را جذب و مشتریان فعلی را به خرید دوباره ترغیب کند. بدیهی است که با شناسایی و برجسته کردن ویژگیهای منحصربهفرد و متمایز محصولات یا خدمات در تبلیغات، میتوان به طرز چشمگیری به افزایش فروش کمک کرد. این روش به شما امکان میدهد که تبلیغات خود را در وبسایتها، اپلیکیشنها یا حتی بخشهای خاصی از یک صفحه نمایش دهید. برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار میدهد.
طراحی محتوای بصری جذاب
دنیای تبلیغات و برندینگ همواره در حال تغییر است؛ به همین دلیل بسیاری از کسبوکارها برای حضور موثر و مداوم در این فضا، موظف هستند سوار بر موج جدیدترین ترندهای تبلیغاتی شوند. با این اوصاف اگر میخواهید از قافله عقب نمانید و در سال 2025 از رقبایتان پیشی بگیرید، توصیه میکنیم از ترفندهای زیر برای داشتن تبلیغات موثر در سال جاری استفاده کنید. دانستیم که تبلیغات یک ابزار قدرتمند است که کالاها و خدمات را از یک «محصول معمولی» به یک تجربه خرید بهیادماندنی برای مشتری تبدیل میکند. در کنار مبادله و پیدایش ارز، تبلیغات نیز یکی از قدیمیترین اقداماتی است که در دنیای تجارت صورت گرفت؛ چرا که به محض ظهور محصولات و خدمات، نیاز به شناساندن آنها هم به وجود آمد. بسیاری از افراد بر این باورند که اولین تبلیغ مربوط به یک پاپیروس در 3 هزار سال قبل از میلاد در مصر است.
تبلیغات همسان و تبلیغات بنری هم از جمله موثرترین انواع تبلیغات دیجیتال هستند. امروزه بیش از ۵ میلیارد نفر از اینترنت استفاده میکنند؛ رقمی که از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۴۲۷ درصد رشد داشته؛ عددی که واقعا حیرتانگیز است! بدیهی است که این روند صعودی متوقف نمیشود و اینترنت هر روز نقش پررنگتری در زندگی مردم پیدا میکند.
تبلیغات با استفاده از اینفلوئنسرهاهمکاری با اینفلوئنسرها یکی از روشهای مؤثر برای تبلیغ فروشگاه آنلاین است. اینفلوئنسرها میتوانند محصولات شما را به دنبالکنندگان خود معرفی کنند و باعث افزایش آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید شوند. اینستاگرام مارکتینگ امروزه یکی از روشهای مؤثر بازاریابی است که نهتنها به کسبوکارها کمک میکند دیده شوند، بلکه به آنها این امکان را میدهد که درصد زیادی از فالوورهای خود را به مشتری تبدیل کنند. با این حال، آیا جذب مشتری در اینستاگرام بدون تبلیغات مؤثر و منسجم امکانپذیر است؟ خیر!
وجود یک شماره واتساپ و یک شماره تماس معتبر نشان دهنده حرفه ای بودن شما در این بستر است. بخش ایمیل نیز کاربران را به صفحه ارسال ایمیل برای شما هدایت می کند تا به طور مستقیم با شما در ارتباط باشند. این کار باعث افزایش اعتماد مشتریان به شما و فروش بالاتر از طریق فضای مجازی خواهد شد؛ اما احتمالا برای جمع آوری نشانی های ایمیل و ساخت فهرست، زیاد کارآمد نخواهد بود. با استفاده از اینستاگرام به عنوان یک ابزار تبلیغاتی قوی، کسب و کارها میتوانند آگاهی از برند خود را افزایش داده و بازار هدف خود را گسترش دهند. تبلیغات اینستاگرام به معنای استفاده از این شبکه اجتماعی برای نمایش و تبلیغ محصولات، خدمات، یا برندها به کاربران آن است.
در این نوع تبلیغات، بهتر است بر روی ویژگیهای جذاب و مهم سایت و یا اپلیکیشنتان که بازخورد خوبی از کاربران دارد، تمرکز کنید. افرادی با علایقی مختلف که در اینستاگرام فعالیت میکنند و میتوانند جزء جامعه هدف شما باشند. بنابراین، نوع کسب و کاری که دارید مهم نیست، چون احتمالاً هر کدام از این افراد به خدمات شما نیاز خواهند داشت.
برای برندهای کوچک، اینستاگرام ابزاری عالی برای رشد است؛ بهشرط آنکه از روشهای کمهزینه و موثر استفاده شود. در ادامه به بررسی برخی راهکارها برای بازاریابی موفق در این پلتفرم برای برندهای کوچک میپردازیم. برای اینکه تبلیغات شما در اینستاگرام نتیجهبخش باشد، باید تبلیغاتی را طراحی کنید که با برند شما هماهنگ باشد.
از هشتگهای خاص و کمرقابتتر برای جذب مخاطبان دقیقتر و از هشتگهای پرطرفدار برای افزایش دسترسی به مخاطبان بیشتر استفاده کنید. با این کار، پستهای شما در جستجوهای مرتبط نمایش داده میشوند و فرصتی برای جذب فالوئرهای جدید خواهید داشت. استفاده از هشتگهای مناسب یکی از سادهترین و موثرترین راهها برای افزایش دسترسی به محتوای شما در اینستاگرام است. هشتگها به شما کمک میکنند تا پستهای خود را در میان جستجوهای مرتبط و پرطرفدار قرار دهید و مخاطبان جدیدی جذب کنید. انتخاب هشتگهای درست میتواند به طور چشمگیری بازدید پستهای شما را افزایش دهد.
پستها میتوانند در فید کاربران دیگر نمایش داده شده و آنها میتوانند با لایک، کامنت و به اشتراک گذاری آنها در ارتباط با آن پست واکنش نشان دهند. مسلماً هرچه زمان و انرژی بیشتری برای صفحه خود بگذارید، نتایج قابل تأمل تری کسب خواهید کرد. اما بعضی اوقات در رسیدن به سود و درآمد زایی عجله داریم یا فالوورهای کمی داریم و می خواهیم رشد صفحه خود را به روشی غیر متعارف افزایش دهیم، در این موارد بهترین گزینه تبلیغات است. تبلیغات گسترده در اینستاگرام می تواند کسب و کار نوپای شما را به برندی نام آشنا و محبوب تبدیل کند.
- استفاده از استراتژیهای هوشمندانه در اینستاگرام مارکتینگ میتواند به کسب و کارها کمک کند تا ارتباط نزدیکتری با مخاطبان خود برقرار کنند و در نتیجه، رشد و موفقیت بیشتری را تجربه کنند. {
- برای اینکه بتوانید به درستی تعامل کاربران را افزایش دهید، باید مسابقات و فعالیتهای جذاب و متنوع را در اینستاگرام برگذار کنند. |}{
- تبلیغات استوری شامل تصاویر، ویدئوها و لینکهای مستقیم به صفحات محصول یا خدمات است. |}
- روشهایی همچون استفاده از استوریهای تعاملی، همکاری با اینفلوئنسرها، و تولید محتوای ویدئویی جذاب، میتوانند تاثیر زیادی در افزایش تعامل، جذب مشتری و حتی افزایش فروش داشته باشند. {
- به جرأت میتوان گفت که بهترین روش برای تبلیغ نویسی در اینستاگرام، همکاری با اینفلوئنسرها است. |}
- ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام، از جمله استوری، فید و ریلز، به برندها کمک میکنند تا با ایجاد محتوای جذاب و تعاملی، پیامهای خود را بهطور مؤثر منتقل کنند.
علاوه بر تصویر، نام پیج خود را هم با دقت انتخاب کنید تا افراد به راحتی شمارا شناسایی کنند و در ذهنشان ماندگار باشید. در این نوع تبلیغ، ویدیوهای خلاقانهای تهیه میشود که به طور مستقیم در پیج مورد نظر منتشر میشود. این محتواها معمولا بعد از مدت زمان مشخصی یا رسیدن به تعداد بازدیدهای مورد نظر از پیج حذف میشوند.
با استفاده از این نوع تبلیغ، میتوانید به شیوهای جذاب و پویا، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید. اینستاگرام یک پلتفرم بسیار کاربردی برای شروع کسب و کار های اینترنتی است؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که در این بستر، شما رقبای با تجربه ی زیادی دارید. برای این که بتوانید فروش خود را بالا ببرید و رقبا را کنار بزنید باید با الگوریتم اینستاگرام، چگونگی ورود پست ها به اکسپلورر و راه های افزایش مخاطبان آشنا شوید. مهم ترین و اولین قدم برای شروع یک کسب و کار خوب و سودمند، داشتن فالوور است. هرچه تعداد فالوورهای شما بیشتر شود، اعتبار پیج شما هم افزایش پیدا می کند و مخاطبان راحت تر به شما اعتماد می کنند.
{ارسال درخواست همکاری
|}اکانت اینستاگرام محل مناسبی برای تبدیل مشتریان بالقوه است؛ بنابراین باید تعداد زیادی از افراد را به این صفحه بکشانید. برای مثال، شما میتوانید آیدی اینستاگرام خود را روی کارت ویزیت و بروشورهایتان چاپ کنید یا روی تابلوی فروشگاه خود به اکانت خود در اینستاگرام هم اشاره کنید. به این موضوع دقت کردهاید که تعداد ویدیوهای کسبوکارها در حال افزایش است؟ علاقهٔ فراوان مصرفکنندگان به دیدن ویدیو باعث شده است که کسبوکارها به سمت تولید بیشتر محتوای ویدیویی حرکت کنند. طبق آمار منتشر شده، ۵۴ درصد از بازاریابان اعتقاد دارند که محتوای ویدیویی بهترین نوع محتوا برای دستیابی به اهداف بازاریابی است. این آمار و ارقام حاکی از آن است که اینفلوئنسرها امروزه نقش زیادی در تصمیمگیری مصرفکنندگان دارند؛ بنابراین بهتر است پیشنهاد خود را از زبان آنها مطرح کنید تا بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید.
دقت داشته باشید که امکان سیو لایو به صورت پست نیز وجود داشته و علاوه بر افراد آنلاین، سایر افراد نیز قادر به مشاهده این فیلم خواهند بود. با توجه به اطلاعاتی که دربارۀ مزایای تبلیغات در اینستاگرام به دست آورید، حتماً شما نیز تمایل دارید هر چه زودتر به این منظور اقدام کنید. مطالعه ادامه این مطلب و تکنیکهایی که شرح میدهیم به شما عزیزان در راستای نتیجه بهتر کمک بسزایی میکنند. تبلیغات گسترده در اینستاگرام بدون هزینه کردن ممکن نیست و قطعا هر کسی می خواهد تا هزینه ای که می گذارد، بازده و نتیجه خوبی برای او داشته باشد. اگر هزینه ای که می گذارید به ضرر شما باشد و برند شما را به جای محبوب کردن، منفور کند، شما به سختی می توانید دوباره نظر مردم را جلب کنید. ما در تیم شویراد تصمیم گرفتیم تا در این مطلب شما را با پستی و بلندی تبلیغات گسترده در اینستاگرام آشنا کنیم و به شما از خطراتی که ممکن است کسب و کار شما را تهدید کند، آگاهی دهیم.
شما باید سعی کنید از این ابزار قدرتمند مطابق با نیاز و موضوع محتوایتان استفاده کنید؛ زیرا مخاطب زمانی از محتوای شما استقبال میکند که با نیازها و علایق او همخوانی داشته باشد. برای رسیدن به موفقیت در تبلیغات اینستاگرام، باید استراتژیهای مناسبی را برای تبلیغات خود در نظر گرفته و از روشهای موثر برای دیده شدن استفاده کرد. در این مقاله از دیجیتارگتینگ درمورد اینکه چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم و 13 روش موثر برای دیده شدن در اینستاگرام، صحبت کردهایم. اما باید مراقب باشید که هر پلتفرم اجتماعی دارای خصوصیات خاص خود است و باید بهترین روشها و استراتژیها را برای هر یک از آنها اعمال کنید.
این مکان همان جایی است که محتوای خود را آپلود میکنید، نسخه تبلیغاتی را مینویسید و در نهایت آن را منتشر میکنید. انتخاب قالب تبلیغ تماماً به محتوای در نظر گرفته شده از سوی شما بستگی خواهد داشت. در این مرحله میتوانید تصمیم بگیرید که آیا تمایل دارید بودجه تبلیغاتی خود را بهینه کنید یا خیر! اگر گزینه «Advantage Campaign Budget» را انتخاب نمایید، پلتفرم بودجه را میان مجموعههای تبلیغاتی شما توزیع میکند. البته امکان تخصیص دستی بودجه نیز وجود دارد و خود شما مستقیماً میتوانید مشخص کنید که هر مجموعه تبلیغی چه میزان بودجه در اختیار داشته باشد.
اما چه راهکارهایی به شما کمک می کند تا بتوانید حداکثر مشتری را به سوی پیج خود جذب کنید؟ این سوالی است که در ادامه مطلب به آن پاسخ خواهیم داد. تبلیغات گسترده در اینستاگرام با ارائه این امکانات و ویژگیها، به کسب و کارها اجازه میدهد تا به نتایج مؤثرتری در تبلیغ و ترویج محصولات و خدمات خود دست یابند و رشد و توسعه بیشتری را تجربه کنند. استفاده از تصاویر، ویدئوها، استوریها و آگهیهای متنی در اینستاگرام، امکان نمایش محتواهای متنوع و جذاب به کاربران را فراهم میکند. این تنوع در رسانهها، به برندها امکان معرفی محصولات و خدمات به صورت خلاقانه و منحصر به فرد را میدهد.
برای تبلیغات موفق در اینستاگرام، شرکتها باید محتوای منحصر به فرد و جذابی ارائه داده، اهداف تبلیغاتی خود را به دقت شناسایی کرده و از ابزارها و روشهای مناسب برای تبلیغات استفاده نمایند. از آنجایی که این گزینه برای کاربران داخل ایران مطرح نیست؛ ما فقط کمپینهای تبلیغاتی از طریق پیجهای دیگر و روش اینستاگرام مارکتینگ در ایران را در این مقاله آموزش میدهیم. این روش تبلیغاتی جادویی بهویژه زمانی تاثیرگذار است که به درستی زمانبندی و برنامهریزی شده باشد. ارائه پیشنهادات ویژه و محدود میتواند حس فوریت و نیاز به اقدام فوری در مخاطبان ایجاد کند. همچنین، این نوع تبلیغات باعث میشود که برند شما در ذهن مخاطب ماندگار شود و افراد بیشتری به خرید از شما ترغیب شوند.
تبلیغات اینستاگرامی