تأثیرگذار بررسی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی سئو

از طرفی دیگر بسیاری از زحماتی مانند بازاریابی و سئو که برای دامنه‌ی قبلی کشیده‌اید را بر باد می‌دهد. البته موضوع شناخت مخاطب موضوع مهمی است که میتواند تعریف ما از ادبیات ساده و صمیمانه را به کلی تغییر بده. قبلا از معرفی به گوگل مطئن شوید که صفحه مورد نظر کش نشده و تغییرات به درستی اعمال شده است. کلمات کلیدی که طول آنها بیش از چهار کلمه است مانند خرید کفش مردانه اسپرت، تور استانبول لحظه آخری یا قیمت دلار کانادا امروز از جمله این کلمات کلیدی هستند. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه می‌دهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزه‌ای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. باتوجه به اینکه این سرویس دارای API اختصاصی است، با استفاده از آن می توانید بر روی هر زبان برنامه نویسی که قابلیت کلاس نویسی را داشته باشد کلاس مربوطه را کدنویسی و بر روی محصول خود لایسنس قرار دهید.

ممکن است تاثیر مثبت یا منفی بر فعالیت های شما داشته باشد.در کارگاه سئو تکنیکال در این مورد صحبت کرده‌ایم. چند ماهی هست از سرویس کی دبلیو رنک استفاده می کنیم و در این سرویس به همه جزئیات گزارش دهی و ابزارها، جهت چکینگ رتبه کلمات شامل کشور، دستگاه و موارد UI/UX دلخواه، توجه شده است. ما به دلیل حجم بالای کیوردها در پروژه ها (بالای هزار) از سرویس سفارشی سازی شده که خارج از پکیج های سایت هست، استفاده می کنیم. اگر به دنبال آنالیز سایت خود هستید پیشنهاد می کنیم ابزار جت سئو را امتحان کنید. این ابزار یک اکستنشن سئو هم دارد که می توانید از آن برای بررسی سریع صفحات سایت خود یا رقبا استفاده کنید.

بدون شک موتورهای جستجو در مقابل کاربران ایرانی، ارزش بیشتری به دامنه‌های ir. می‌دهند اما توجه داشته باشید که این مسئله تنها یکی از معیارهای موجود برای بهینه‌سازی سایت به حساب می‌آید. به عبارتی دیگر، همواره مسائل فنی و محتواسازی از از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار هستند. از طرفی دیگر، برخی محدودیت‌های سیاسی مانند تحریم‌های اقتصادی، ممکن است در آینده عملکرد دامنه‌های .ir را هم تحت تاثیر قرار دهد. نکته قابل توجه در این قسمت این است که اگر برای رقیب شما یک کلیدواژه مهم و پرترافیک باشد، به این معنی نیست که برای شما هم مهم است.

در ادامه راهکارهای افزایش و کاهش تراکم کلمات کلیدی در راستای بهینه‌سازی این عبارات برای سئو را بررسی می‌کنیم. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثال‌های کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آورده‌ایم، توجه کنید. راه‌اندازی تست A/B به‌معنای بازاریابی برای گروه‌های مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابی‌تان است. در نهایت، راه‌اندازی این مدل تست، به شما کمک می‌کند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک می‌شود. آیا می‌دانید که چگونه می‌توان میزان موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی را اندازه‌گیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیت‌آمیز بودنِ مارکتینگ برای کسب‌وکارتان است.

با این حال این تنها دردسر ابزار گوگل ادز نیست، جدا از اینکه باید وی پی ان داشته باشید چون تحریم هستیم، باید یک کمپین فعال هم در گوگل ادز داشته باشید تا به شما داده‌ها رو دقیق بده یعنی یک هزینه دلاری باید بکنی. البته ابزار سئو میزفا تولز ۱۰۰ امکان دیگه داره که می‌تونید در این صفحه مشاهده کنی و اگر خواستی رایگان عضو شو  و تست کن و بعدا اگر خواستی به صورت حرفه ای ازش استفاده کن. اگر قصد خلاقیت در این بخش را دارید، می‌توانید داستانی کوتاه انتخاب کرده و با استفاده از آن موضوع سخنرانی را معرفی کنید. مثال‌های زیر چند مورد از جملات رسمی و غیر رسمی است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید از تصاویر خلاقانه و جذابی که در ادامه قرار داده‌ایم، الگو گرفته و باعث افزایش CTR تبلیغات‌تان شوید.

این ابزار به شما نشان می‌دهد که یک عبارت خاص چه میزان جستجو داشته و این میزان چگونه در طول زمان تغییر کرده است. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی مختلف را با هم مقایسه کرده و ببینید کدامیک بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است. با همین توضیح ساده در می یابیم که چند کلمه اول یا همان پاراگراف نخستِ مقاله اهمیت ویژه ای برای کاربران و در نتیجه گوگل خواهد داشت. به همین دلیل اشاره به موضوع اصلی مقاله و استفاده از کلمه کلیدی هدف در این فضا میتواند به درک گوگل از مفهوم مورد نظر شما و البته اطمینان آن از کیفیت محتوای ارائه شده کمک کند. در گذشته عنوان میشد که 3 درصد از محتوای مقاله باید تکرار یک عبارت کلیدی خاص باشد، ولی در حال حاضر شاید حضور کلمه هدف (عین عبارت) برای 3 تا 5 بار در متن کافی باشد. عدم تکرار کلمه کلیدی را با استفاده از کلمات هم خانواده، هم معنی و عبارات توصیفی جبران میکنیم.

همانطور که استفاده از کلمات تأثیرگذار می‌تواند به افزایش فروش کمک کند، استفاده از کلمات نادرست نیز می‌تواند تأثیرات منفی زیادی بر روی تصمیم‌گیری مشتریان داشته باشد. در این مقاله به بررسی کلماتی می‌پردازیم که نباید در فرایند فروش از آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید به بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش دست یابید. توضیحات متا همان متنی است که زیر عنوان صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود. این توضیح کوتاه باید به کاربر بگوید که چه چیزی در صفحه پیدا خواهد کرد و در عین حال شامل کلمه کلیدی باشد. استفاده از کلمه کلیدی در این بخش، به گوگل کمک می‌کند تا ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر را بهتر درک کند. بهتر است کلمه کلیدی اصلی را در ابتدای آن بیاورید تا سریعاً موضوع صفحه مشخص شود.

با رعایت این اصول، می توانید رتبه بندی خود را بهبود بخشید و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید. در سال های آینده، محتوای چندرسانه ای مانند ویدیوها، پادکست ها و اینفوگرافیک ها نقش مهمی در سئو خواهند داشت. این نوع محتوا نه تنها تجربه کاربری را بهبود می بخشد، بلکه می تواند به شما کمک کند تا از کلمات کلیدی به شیوه های جدیدی استفاده کنید. به عنوان مثال، استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات ویدیوها یا متن های جایگزین تصاویر می تواند به بهبود رتبه بندی شما کمک کند. سختی کلمات کلیدی به ما نشون میده که میزان رقابتی بودن یک کلمه کلیدی در نتایج گوگل چقدر هست، جالبه که بدونید میزان سختی یک کلمه کلیدی رو با بررسی رقبای موجود در صفحات اول میتونیم تا حدودی متوجه بشیم.

تکرار بیش از اندازه یک عبارت در مقاله ممکن است موجب از دست رفتن جایگاه شما و جریمه توسط الگوریتم های گوگل شود، برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم مقاله Keyword Stuffing چیست را مطالعه کنید. عنوان صفحه علاوه بر آنکه فضایی مناسب برای قرارگرفتن کلمه کلیدی شماست، ابزار خوبی برای جلب توجه کاربران و افزایش نرخ کلیک نیز خواهد بود. این فضا که معمولا محدود به 70 کاراکتر است به شما اجازه میدهد تا شانس انتخاب شدن توسط کاربران را افزایش دهید. اکنون که با کلمات کلیدی و نحوه انتخاب بهترین آن‌ها برای وب‌سایت خود آشنا شدید، نوبت آن است که بدانید چگونه باید از این کلمه کلیدی در سئو سایت خود استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید علاوه بر محتوای اصلی صفحه، در بخش‌های زیادی از صفحات وب‌سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید که در این بخش به آن می‌پردازیم. به عنوان مثال عباراتی مانند کفش مردانه، سئو سایت، تور استانبول، صابون مایع، رستوران ایتالیایی، آخرین قیمت دلار و قیمت طلا امروز می‌توانند جز این کلمات باشند.

برای همین میگم از روش های مختلف برای سختی کلمه بهره ببرید مخصوصا کلمات کلیدی اصلی سایت که برای شما اهمیت زیادی داره. Google Keyword Planner یکی از ابزارهای سختی کلمات کلیدی است که توسط گوگل ارائه شده است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا حجم جستجو، رقابت و پیشنهادات کلمات کلیدی مختلف را مشاهده کنید. اگر به دنبال کلمات کلیدی با جستجوی بالا و رقابت متوسط هستید، Google Keyword Planner می‌تواند ابزاری بسیار مفید باشد. ChatGPT، مدل هوش مصنوعی از OpenAI، می‌تواند به شما در ایده‌پردازی برای تحقیق کلمات کلیدی و تولید محتوای مرتبط با آن‌ها کمک کند. اگرچه ChatGPT به طور خاص یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی نیست، اما می‌تواند به‌عنوان یک دستیار هوش مصنوعی در ایجاد ایده‌ها و جملات پیشنهادی برای کلمات کلیدی در صنعت‌های مختلف مفید باشد.

اما پی بردن به جایگاه رقبا می‎تواند به شما کمک کند تا بهتر لیست کلمه‌های کلیدی خود را ارزیابی کنید. پس از آنالیز رقبا، زمان آن است که لیستی که برای کیوردها تهیه کرده‌اید را محدودتر کنید. می‌توانید با استفاده از ابزارهای کاربردی گوگل که در ادامه معرفی می‌کنیم، این لیست را بهینه نمایید و آن‌هایی که بیشتر به ارتقا رتبه سایتتان کمک می‌کند را برگزینید. در هر دسته، لازم است ترکیبی از کلمات کلیدی اصلی و لانگ تیل را به صورت هم‌زمان در کنار هم داشته باشید. چراکه انجام این کار بر روی استراتژی‌های کوتاه و بلند مدت سایت تاثیرگذار می‌باشد. کلمات کلیدی اصلی یا همان Head معمولا بیشتر جستجو می‌شوند و این امر سبب می‌شود رقابت روی آن‌ها بیشتر شود و دستیابی به رتبه‌های نخست دشوارتر گردد.

بنابراین در بهینه‌سازی سئو، چگالی کلمات کلیدی را با کیفیت محتوای خود ترکیب کنید. حتما در نظر بگیرید که سئو یک فرایند بلندمدت است و تلاش مداوم برای بهبود محتوا و تجربه کاربری نیز یک امر واجب و اساسی در این راستا محسوب می‌شود. با توجه به الگوریتم‌های جدید موتورهای جستجو، تراکم زیاد کلمات کلیدی در محتوا، ممکن است شلوغ و غیرطبیعی به نظر برسد و می‌تواند به کاهش رتبه سایت شما در نتایج جستجو منجر شود. به جای تلاش برای استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، بهتر است بر تاثیر و کیفیت محتوای خود تمرکز کنید. ساختاری منسجم و روان برای متن خود ایجاد کنید و کلمات کلیدی را به طور طبیعی و بهینه درون آن قرار دهید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی سئو، تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) است که به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید کاربران شما از چه کلمات و عباراتی برای جستجو استفاده می‌کنند.

هدف جستجو به ما نشان می‌ دهد که چه نوع محتوایی باید تولید گردد تا برای کلمه کلیدی مدنظر به رتبه‌ بالاتری دست پیدا نمایید. برای تجزیه و تحلیل پیشرفته‌تر با درنظرگرفتن اهمیت کلمه کلیدی یا ارتباط معنایی، TF-IDF یا تحلیل معنایی نیز می‌تواند مفید باشد. با این حال، حتما توجه داشته باشید که تراکم کلمات کلیدی تنها یکی از جنبه‌های سئو است و تمرکز بر تولید محتوای با کیفیت بالا و مرتبط باید هدف اصلی باشد. ابزار Keyword Difficulty Checker یکی از ابزارهای سختی کلمات کلیدی است که می‌تواند به شما کمک کند تا بررسی کنید که آیا می‌توانید برای یک کلمه کلیدی خاص، در صفحه اول نتایج جستجو گوگل قرار بگیرید یا نه. این ابزار به طور خاص برای تخمین رقابت و بررسی وضعیت کلمات کلیدی مفید است.

به مخاطبین بگویید ارائه شما چقدر به طول می‌انجامد و به سؤالات در حین سخنرانی یا بعد از آن پاسخ می‌دهید. نام و نام خوانوادگی خود، نام محل کار و سِمَت خود را به طور کامل بیان کنید. زبان مثبت می‌تواند احساس بهتری به مشتریان منتقل کند و آن‌ها را به خرید ترغیب کند. عباراتی مانند “قیمت‌گذاری پیچیده” می‌توانند باعث سردرگمی مشتریان شوند و آن‌ها را از خرید منصرف کنند. اینجـا هــر چیــزی درباره سـئو نیاز داشـته باشـی برات فراهـم شـده؛ چـه بخـوای سئو رو یادبگیری چه از خدمات سئو استفاده کنی.

تصویر زیر یک نمونه خروجی دریافت شده از اسکریمینگ فراگ و ساختار درختی یک فروشگاه اینترنتی و تنوع صفحات آن را نشان می‌دهد. با استفاده از کلمات پیشنهادی گوگل دایره کملات را گسترش داده و با ابزار Keyword Planner تخمینی از میزان جستجوی هر گروه از مفاهیم به دست می‌آوریم. اگر تا به امروز نگرانی شما از هرگونه سرقت، سوءاستفاده و منتشر شدن سورس‌کدهایتان رفع نشده است، ما به شما بهترین راهکار را معرفی می‌کنیم که امنیت کامل کدهای شما حفظ می‌شود. استفاده از انکودرهای رایج Zend Guard , ionCube, sourceguardian و …… همگی دارای ضعف‌هایی هستند. یا دکودرهای (رمزگشا) مخصوصشان نوشته شده است، یا سورس شما را دارای باگ می‌کند یا محدود به نگارش PHP خاصی می‌کند که بسیار وقت‌گیر و دوباره‌کاری به بار می‌آید. ضمن اینکه غالبا هزینه‌های بسیار بالایی برای تهیه آن‌ها نیاز است و همچنین امنیت کامل را برای شما تامین نمی‌کنند.

به عنوان مثال، برای یک پست وبلاگی با هدف فروش کفش‌ های مناسب دویدن، استفاده از عبارت "10 مدل برتر کفش دویدن در سال 2024" بسیار مناسب‌ تر از عبارت "روش تعمیر کفش‌ های مناسب دویدن" می‌ باشد. استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط اگرچه می‌ تواند موجب جذب ترافیک شود اما معمولا نتایج مطلوب در زمینه تبدیل کاربران به مشتری کسب نخواهد شد. ویژگی‌ های صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) عاملی اصلی در انتخاب کلمات کلیدی محسوب می‌ شود زیرا این ویژگی‌ ها به طور قابل توجهی بر میزان بازدید وب‌ سایت شما تاثیر می گذارند. این امر تضمین می‌ نماید که فعالیت های شما منجر به جذب ترافیک قابل توجهی گردد. کلمات کلیدی با حجم جستجوی کم (10-20 جستجو در ماه) به دلیل تعداد جستجوهای محدود، پتانسیل اندکی برای جذب مخاطبان هدف و افزایش ترافیک وب‌ سایت دارند. نکته بسیار مهم در این تعریف استفاده از واژه “ارزشمند” به جای “پرجستجو” است.

مبلغی که در یک حوزه تخصصی به عنوان CPC بالا شناخته می‌ شود، می تواند در حوزه دیگری نرخ متوسط تلقی گردد. گفتیم که در مرحله شناسایی کلمات و تخمین جستجو با 2 تا 5 هزار عبارت روبرو هستیم ولی بسیاری از این عبارات از نظر مفهوم و هدف کاربر به هم شباهت دارند و نباید برای هرکدام یک صفحه مجزا بسازیم. ابزارهای متنوعی هستند که میزان جستجوی کلمات و جایگاه سایت‌ها را رصد کرده و گزارش جذابی از کلمات کلیدی یک رقیب به ما می‌دهند. هدف کاربر را می‌توان به 4 دسته اصلی شامل دانستن، خریدن، رفتن و انجام دادن تقسیم کرد. رفتار و ادبیات کاربران در فضای وب بسیار متنوع است ولی برخی از عبارت‌ها در ذهن جامعه بزرگتری از مخاطبین نقش بسته و جستجوی خود را مشابه با یکدیگر انجام می‌دهند.

حال که دانستید کلمه کلیدی چیست ، نوبت به بیان این موضوع می‌رسد که چرا یافتن کلمه کلیدی مناسب مهم است؟ همان طور که گفته شد، رشته ارتباطی مخاطب با سایت شما کلمات کلیدی هستند. به عبارت دیگر، کاربران به وسیله جستجوی کلید واژه‌ها، به سایت شما هدایت می‌شوند. چنان چه شما بتوانید کلیدواژه‌های پرجستجو و مرتبط با فعالیت خود را به درستی انتخاب کنید، به افزایش قابل توجه ترافیک سایت و در نتیجه موفقیت در کسب و کار اینترنتی دست می‌یابید. رتبه ‌گرفتن در برخی کلمات بسیار سخت است، مخصوصا کلمات کلیدی که حجم جستجو بالا دارد و رقابت بر سر آنها نیز بسیار است. شما می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی طولانی سریع‌ تر به رتبه‌های بالا دست پیدا کنید.

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که کلمات کلیدی اصلی خود را وارد کرده و سپس مجموعه‌ای از کلمات کلیدی مشابه یا مرتبط را دریافت کنید. این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی بهتری برای تحقیق کلمات کلیدی ایجاد کنید، به ویژه زمانی که به دنبال پیدا کردن فرصت‌های جدید برای محتوا یا پست‌های وبلاگ خود هستید. برای هر تصویری که در صفحه استفاده می‌کنید، حتماً یک متن جایگزین (Alt Text) بنویسید. اگر تصویر با موضوع صفحه مرتبط است، متن جایگزین باید هم توصیفی باشد و هم به‌صورت طبیعی شامل کلمه کلیدی باشد. این کار علاوه بر کمک به سئو، به کاربران دارای مشکلات بینایی هم کمک می‌کند تا مفهوم تصویر را بهتر درک کنند. تگ های هدینگ فضای مناسبی برای بخش بندی محتوا و کمک به خواننده برای درک بهتر موضوعات مطرح شده در مقاله است.

معمولا از عبارات عمومی (مثل اینجا یا منبع)، نام برند یا آدرس سایت برای لینک دهی به منبع استفاده میکنیم. معمولا در ویترین مغازه ها شما بهترین محصولات را مشاهده میکنید تا برای ورود به مغازه ترغیب شوید. متنی که برای توضیحات متا مینویسیم باید توصیف دقیقی از محتوای مقاله شما باشد و همزمان کاربر را ترغیب به کلیک بر روی سایت شما کند. در این بخش به بیان نکات تکمیلی که جهت استفاده بهتر از کلمات کلیدی برای سئو سایت شما کاربرد دارد می‌پردازیم. پس از شناسایی دقیق هدف جستجوی کاربر، باید محتوایی با کیفیت بالا تولید نمود که به طور کامل با آن هدف همسو باشد. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم.

این کلمات معمولاً مناسب کسب‌وکارهای کوچک یا وب‌سایت‌هایی هستند که منابع زیادی برای رقابت با سایت‌های بزرگ ندارند. کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو وارد می‌کنند تا محتوای مرتبط را برای سوالات و جستجوهای خود بیابند. این مرحله می‌تواند به طور چشمگیری تأثیرگذار باشد که سایت شما چگونه در نتایج جستجو ظاهر شود و چقدر رقابت خواهید داشت. در این مقاله، به معرفی ابزارهای سختی کلمات کلیدی و روش برتر برای تخمین سختی کلمات کلیدی می‌پردازیم که می‌توانند به شما کمک کنند تا تصمیمات هوشمندانه‌تری در مورد کلمات کلیدی خود بگیرید. تحقیق کلمات کلیدی بسیار مهم است، زیرا تعیین می کند که کاربران سایت شما از کدام اصطلاحات برای جست وجو استفاده می کنند. همچنین موتورهای جستجو مانند گوگل از طریق کلمات کلیدی برای فهمیدن و درک موضوع صفحات وب استفاده می‌کنند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری