آپدیت الگوریتم های گوگل با کمترین هزینه

لیست کامل الگوریتم های گوگل از ابتدا تا سال 2024

سئو محلی تأثیر قابل توجهی بر رونق کسب و کارهای کوچک و همچنین تجربه کاربران در دریافت نتایج بهتر از جستجوهای خود داشته است. اولین کاری که باید برای رتبه گرفتن انجام دهید توجه به الگوریتم موبایل است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید بفهمید که باید روی کدام عامل کار کنید تا دید نسخه موبایل شما بهبود یابد. همچنین، می‌توانید با کمک ابزارهای ارزیاب وب‌سایت، سازگاری تلفن همراه را هم به سرعت بررسی کنید. یک مطالعه موردی جدید درباره نحوه استفاده از داده‌های ساختاری ویدیو توسط Vidio برای بهبود کشف محتوای ویدیویی محلی در جستجوی گوگل برای کاربران اندونزی منتشر شد.

اگرچه مشخص نبود که این بروز رسانی مربوط به آپدیت‌های هر ده روز یکبار پاندا که مت کاتس (Matt Cutts) قبلا راجع به آن‌ها اطلاع داده بود است یا یک به روز رسانی مستقل است. هر چه که است، گوگل در این آپدیت نرمش بیشتری نسبت به سایت‌هایی که در نسخه‌های قبلی پاندا جریمه یا به اصطلاح پنالتی شده بودند از خود نشان داد. این آپدیت هم شامل تغییر در الگوریتم و هم استفاده از داده‌های تازه‌تر می‌شود. به صورت رسمی اعلام شد که این به روز رسانی تا 7.5% از جستجوهای کاربران انگلیسی زبان را تحت تاثیر قرار داده است. گوگل با این به روز رسانی دنیای جستجوی محلی (Local SEO) را به لرزه درآورد!

با توجه به اینکه این ویروس هزار چهره، هر روز با یک علامت ظاهر می شود، اما گوگل با کمک الگوریتم های آپدیت شده خود، مدام در جست و جوی آخرین و به روز ترین اطلاعات به جهت قرار دادن در صفحه اول خود است. زیرا آن ها دیگر به دنبال تفرجگاه ها نیستند بلکه در جست جوی شناخت هر چه بیشتر این ویروس هستند. کاربران اطلاعات دقیقی در مورد این ویروس می خواهند تا بتوانند از ورود به مکان های آلوده اجتناب کنند و همچنین محصولات متناسب با این ویروس را سفارش دهند. در نتیجه می توان گفت اولین به روز رسانی الگوریتم های گوگل در سال 2020 هم زمان با شیوع کرونا ویروس بود. یکی از بزرگترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل، که بهبود نتایج جستجوی محلی را هدف قرار داد، به عنوان به‌روزرسانی “کبوتر” شناخته می‌شود. هدف اصلی این به‌روزرسانی الگوریتم گوگل، بهبود نتایج جستجوی محلی بود تا کسب‌وکارهای محلی با حضور آنلاین قوی‌تر، رتبه های بهتری در نتایج جستجو به دست بیاورند.

بنابراین وب‌سایت‌ها باید با به‌روز نگه داشتن محتوا، ارائه تجربه کاربری بهتر، داشتن استراتژی هوشمندانه برای لینک‌سازی و به‌روزرسانی منظم محتوا رتبه سایت خود را طبق الگوریتم دنس گوگل افزایش دهند. از قابلیت‎‌های این الگوریتم مقابله با تکنیک‌های لینک‌سازی سئو کلاه سیاه (Black-Hat SEO) مانند لینک‌های اسپم، دایرکتوری لینک و استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در انکر تکست‌ها (Anchor Text) می‌باشد. این الگوریتم که تاکنون چندین بار به‌روزرسانی شده، در صورت استفاده از لینک‌های مخرب وب‌سایت را جریمه می‌کند. موتور جستجوی گوگل با آپدیت کردن مدام الگوریتم‌های خود، توانسته به هدف خود که نشان دادن جستجوهای مرتبط به کاربران است، برسد و تجربه مثبت را برای آن‌ها فراهم کرده است. اگر قصد دارید نوشته‌هایتان را برای این الگوریتم گوگل سئو کنید باید علاوه بر کلیدواژه از مترادف‌های آن نیز استفاده کنید. اما نگران نباشید؛ چراکه مرغ مگس خوار کسی را به خاطر عدم رعایت این نکات جریمه نخواهد کرد.

گوگل از به‌روزرسانی الگوریتم برت به عنوان بزرگ‌ترین تغییر در سرچ گوگل طی پنج سال گذشته یاد می‌کند. گوگل مدل‌های برت را برای درک بهتر عبارت‌های جستجو شده ساخت و عبارت BERT را از حروف اول کلمات Bidirectional Encoder Representations from Transformers گرفت که به رمزگذاری عبارت‌های جستجو و صفحات وب (به صورت دوطرفه) اشاره دارد. گوگل، الگوریتم گورخر خود را با هدف نظارت بر امنیت سایت‌های فروشگاهی در ژانویه 2012 معرفی کرد. گورخر یک الگوریتم ضد اسپم است و فروشگاه‌های اینترنتی که سیاست درستی برای فروش کالا ندارند از طرف این الگوریتم جریمه می‌شوند. الگوریتم دزد دریایی (Pirate) در سال 2012 منتشر شد و وظیفه اصلی آن شناسایی سایت‌هایی است که قانون کپی رایت را نقض می‌کنند.

بسیاری از متخصصان سئو زمانی که می‌بینند ترافیک وب سایت به طرز غیرقابل پیش بینی کننده‌ای کم شده است، اول از همه به سراغ مسائلی چون اسپم بودن، بررسی بک لینک‌ها یا سئوی داخلی سایت می‌روند. در حالی که یکی از مواردی که ممکن است در نظر نگیرند آپدیت‌هایی است که گوگل برای الگوریتم‌های سئوی خود می‌دهد. بعد از خواندن این مقاله به اهمیت این مسئله پی می‌برید و متوجه می‌شوید که الگوریتم‌های گوگل یکی از مواردی است که باید به طور مداوم بررسی شود. Google موارد بالا رو “اسپم کلاه سیاه” صدا میکنه و اونها رو به عنوان تکنیک‌هایی که به درد کاربران نمیخوره تعریف میکنه. قبل از به روزرسانی الگوریتم پنگوئن، حجم پیوند تأثیر زیادی بر نحوه رتبه بندی صفحات تو SERP‌‌ها داشت که بعد از آپدیت اون اتفاقات دیگه‌ای افتاد. در حقیقت متخصصان گوگل به این نتیجه رسیده ‌اند که برای بهینه‌ تر شدن فضای جستجو و افزایش کیفیت محتوا در وب سایت ‌ها نیازمند قوانینی هستند تا چارچوب معینی را برای رده‌ بندی و درجه ‌بندی عملکرد این وب سایت‌ ها تعیین می‌کنند .

الگوریتم گوگل یکی از قدرتمندترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۳ برای نظارت بر وب سایت‌های فروشگاهی معرفی شد. الگوریتم رقص گوگل نیز یکی دیگر از الگوریتم‌ های گوگل است که عملکرد جالبی دارد. عملکرد این الگوریتم که در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ معرفی شد، به این ترتیب است که وقتی گوگل صفحات جدید وب سایت‌ها را ایندکس می‌کند و یا تغییراتی در الگوریتم خود می‌دهد، ممکن است نتایج جستجو تغییر کند. کاری که گوگل انجام می‌دهد این است که با بازی کردن با رتبه‌های صفحات مختلف، داده‌های متفاوتی را از کاربران دریافت کرده و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که کدام صفحه باید در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرد. با وجود این‌که  الگوریتم‌ های گوگل می ‌توانند سبب جریمه شدن یا افت رتبه وب ‌سایت ها شوند در مقابل نیز می‌توانند به کاربران کمک بسیاری کنند. کسب اطلاعات کافی در مورد نحوه عملکرد انواع الگوریتم گوگل و بهینه کردن سئو سایت با این الگوریتم‌ها اهمیت ویژه‌ای برای کسب و کارهای آنلاین دارد.

گوگل گفت که وب سایت ها نباید انتظار داشته باشند که در نتیجه این به روز رسانی تغییرات قابل توجهی را مشاهده کنند و هرگونه کاهش یا بهبود ناگهانی باید تدریجی اتفاق بیفتد. الگوریتم‌ها با شناسایی و افزایش رتبه این سایت‌ها، به دنبال ارائه بهترین و مرتبط‌ترین نتایج جستجو به کاربران هستند. بیاید باهم به گذشته سفر کنیم، زمانی که هنوز الگوریتم های گوگل در سئو وجود نداشتند و شما با یک سرچ ساده در دریایی از مطالب غیر مرتبط غرق می‌شدید و به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسیدید! از این رو گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو، برای حل این مشکل الگوریتم‌هایی را طراحی کرد تا خواسته کاربر را درک و به آن پاسخ دهد. در انتهای این مقاله بهتر است به این نکته اشاره کنیم که گوگل در سال ۲۰۲۳، الگوریتم جدیدی را معرفی نکرد و تمام تمرکز خود را روی به‌روزرسانی هسته، پروداکت ریوو و الگوریتم محتوای مفید گذاشت.

این الگوریتم مشخص می‌کند که کدام نتیجه ممکن است انتظارات کاربران را بهتر از سایرین برآورده کند. اما با گذشت زمان اکنون رنک برین با همه عبارات جستجو شده در گوگل درگیر شده است. این الگوریتم تعامل کاربر با مباحث و ویژگی‌های خاص هر عبارت جستجو شده را بررسی کرده و مرتبط‌ترین و مناسب‌ترین نتیجه را برای او انتخاب می‌کند. در ابتدای انتشار این آپدیت، گوگل رنک برین را به عنوان یکی از سه فاکتور مهم رتبه بندی سایت‌ها (از میان 200 فاکتور) معرفی کرد. علاوه بر این، تا قبل از انتشار آپدیت الگوریتم برت، رنک برین مهم‌ترین تغییر در آپدیت الگوریتم گوگل به شمار می‌رفت. از میان الگوریتم‌های گوگل، الگوریتم Page Layout به قالب‌بندی صفحه وب برای رتبه دهی به آن توجه می‌کند.

کلمه BERT هم از حروف ابتدایی کلمات Bidirectional Encoder Representations from Transformers به معنی «رمزگذار دوطرفه نمایش داده شده از مبدل‌ها» گرفته شده. مشکل اینجاست که شما نمی‌توانید به روش‌های سنتی همان طور که برای الگوریتم‌های دیگر سایتتان را سئو می‌کردید، برای الگوریتم رنک برین هم صفحات سایتتان را سئو کنید مگر اینکه محتوای باکیفیتی بنویسید. همچنین برای پاسخگویی به سوالات جستجوی کاربر با نتایج محلی دقیق، تحت تأثیر سیگنال‌های رتبه بندی سنتی جستجوی وب بود. گوگل، آپدیت الگوریتم Hummingbird از مجموعه آپدیت الگوریتم‌ های گوگل رو برای ارائه مکالمه بیشتر و تجربه جستجوی انسانی منتشر کرد. گوگل می‌خواست زمینه چیزی که مردم در جستجوی اون بودن مثل اصطلاحات خاص رو بتونه بهتر درک کنه. پس از سرچ درون گوگل به منظور خواندن مقاله متوجه می شوید که برخی از سایت ها با وجود محتوای کم عمق و ضعیف، در صدر لیست قرار دارند.

همانطور که می‌دانید گوگل محصولات بسیار زیادی دارد و تقریباً هر روزه، برای افزایش کارایی و راندمان کاربران خود الگوریتم‌هایش را تغییر می‌دهد و محصولاتش را با جدیدترین به‌روز‌رسانی‌ها ارائه می‌کند. داده‌ها نشان می‌دهد که گوگل در یک سال تقریباً ۵۰۰ – ۶۰۰ بار محصولاتش را آپدیت می‌کند. گاهی تغییراتی جزئی اعمال می‌شود و گاهی به‌روز‌رسانی‌های اساسی که به رتبه‌بندی محتواها کمک قابل توجهی می‌کنند. گوگل برای نمایش نتایج بهتر به کاربران خود، از الگوریتم‌های زیادی استفاده می‌کند که هرکدام از آن‌ها مسئولیت بخشی از سایت را بر عهده دارند. این الگوریتم‌ها از یک سو می‌توانند باعث جریمه سایت شوند، اما از طرفی می‌توانند رتبه سایت شما را بهبود ببخشند و این در صوتی امکان‌پذیر است که این الگوریتم‌ها را بشناسید و از انجام کارهایی که از نظر آن‌ها ممنوع است بپرهیزید. در این مقاله سعی کردیم به معرفی الگوریتم‌های مهم گوگل که تاثیر زیادی روی رتبه‌بندی و سئوی وب‌سایت دارند، بپردازیم.

این تغییرات باعث افزایش قابل توجهی در فهرست‌بندی وب توسط گوگل شد و به گوگل اجازه داد تا بهترین و به‌روزترین محتواها را که به معنای واقعی کلمه به‌روز هستند، نشان دهد. برای بهبود عملکرد سئو محلی برای کاربران، گوگل الگوریتمی به نام “موش کور” (Possum) را معرفی کرد که در سال ۲۰۱۶ آخرین بار به‌روزرسانی شد. مستندات مربوط به به‌روزرسانی‌های اصلی بازسازی شد و شامل بخش‌های واضح‌تر و اطلاعاتی از دیگر مستندات (مانند کاهش ترافیک و راهنمای خود ارزیابی) شد. محتوای تکراری با بخش FAQ محتوای مفید کاهش یافت و بخش سیستم محتوای مفید به بخش آرشیو راهنمای سیستم‌های رتبه‌بندی منتقل شد. بر اساس بازخورد کاربران، راهنمای سئوی ویدئو برای توضیح اینکه چه محتوایی واجد شرایط نتایج ویدئویی است و چگونه سایت‌ها می‌توانند به گوگل در یافتن ویدئوهایشان کمک کنند، به‌روزرسانی شد.

حدس و گمانه‌ها شامل گستره وسیعی می‌شدند، برخی‌ها تصور می‌کردند که این بروزرسانی مرتبط با تجارت الکترونیکی (e-commerce) است و برخی این بروز رسانی را مربوط به نمایش سایت‌ها در موبایل می‌دانستند. کبوتر یک نوآوری مهم در جستجوی محلی است و گوگل شروع به استفاده از سیگنال های سنتی رتبه بندی وب سایت برای تأثیرگذاری بر نتایج جستجوی محلی کرده است. ردیاب‌های سئو تغییرات قابل توجهی را در SERP گزارش کرده‌اند، اگرچه فاکتورهای تاثیر محدود هستند. با این حال، وب‌سایت‌هایی که تحت تأثیر این به‌روزرسانی قرار گرفته‌اند، مشکلاتی با تبلیغات جعلی، موضوعات UX و محتوای ضعیف و ناکارآمد دارند. سایت‌هایی که پس از به‌روزرسانی هرزنامه شاهد تغییر هستند، باید خط‌مشی هرزنامه گوگل رو بررسی کنند تا از مطابقت آن‌ها اطمینان حاصل کنند. سایت هایی که خط مشی های گوگل رو نقض می کنند ممکنه در نتایج رتبه پایین تری داشته باشند یا اصلاً در نتایج ظاهر نشن (که اصطلاحاً ما میگیم پنالتی شدند).

هدف این الگوریتم ارتباط راحت و دسترسی سریع کاربران با وب سایت شما از طریق پلتفرم موبایل است. موبایل فرندلی بودن فاکتوری است که در حال حاضر اهمیت بالاتری برای گوگل نسبت به نسخه دسکتاپ دارد. این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و با هدف بهبود نتایج جستجو از طریق شناسایی وب سایت‌های معتبر و مرتبط در یک حوزه‌ی خاص بود. Hilltop به جای بررسی تمامی وب‌سایت‌ها، بر صفحات تخصصی (Expert Pages) تمرکز می‌کند. برای مثال، اگر یک وب‌سایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینک‌ها در الگوریتم Hilltop به‌عنوان معیار اعتبار در نظر گرفته می‌شوند. این به‌روزرسانی در ۲۲ آگوست ۲۰۱۳ برای یافتن و حذف محتوای نامربوط یا هرزنامه و درک موثر هدف جستجوی کاربر راه‌اندازی شد.

۲- سرعت بروزرسانی صفحات در الگوریتم کافئین گوگل بسیار بالا است و در هر ثانیه هزاران صفحه بروزرسانی می شود که در نتیجه کاربران می توانند به جدیدترین نتایج خیلی سریع دسترسی داشته باشد. هدف این الگوریتم اینه که اولین نتایج جستجوی گوگل، نزدیک ترین مکان به محل زندگی شخص جستجو کننده باشه. از جدیدترین الگوریتم‌های گوگل 2024 که به‌عنوان آخرین نسخه از الگوریتم‌های گوگل معرفی شده می‌توان به Google BERT اشاره کرد. در مارس سال 2017 باز هم وبمستران تغییراتی را در نتایج و همینطور ترافیک وب سایت خودشان مشاهده کردند. “گری الیس” که یکی از متخصصان گوگل است اسم این بروزرسانی را به شوخی “فرد” گذاشت اما بعدا اظهار کرد که این نام گذاری به معنی تایید بروزرسانی از سمت گوگل نیست. گوگل با بروزرسانی مرورگر گوگل کروم خود به نسخه 62، به کاربرانی که قصد ورود به وب سایت های بدون ssl داشتند، هشدار ناامن بودن سایت میداد.

سیستمی که با محتوا و رفتارهایی سر و کار دارد که خط‌مشی‌های هرزنامه گوگل را نقض می‌کند. این سیستم که به گوگل کمک می کند تا بازنمایی مفاهیم را در پرس و جوها و صفحات درک کند و آنها را با یکدیگر تطبیق دهد. سیستمی که برای نمایش محتوای تازه‌تر برای جستجوهایی که نیاز به محتوای جدید دارند طراحی شده است. به نظر من فقط نیاز است در مورد الگوریتم‌هایی حساس باشید که مربوط به موارد تکنیکال سایت است. من در صفحه سئو چیست به موضوع الگوریتم تا حدی پرداخته‌ام اما در این قسمت می‌خواهم کمی پایه‌ای‌تر این موضوع را بررسی کنم. واژه الگوریتم که ریشه‌ای در زبان یونانی دارد، به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های نظام‌مند و دقیق اطلاق می‌شود که با دنبال کردن آن‌ها، می‌توان به حل یک مسأله یا انجام یک وظیفه‌ی خاص دست یافت.

برای توضیح بهتر مراحل تنظیم و استفاده از API ایندکس و رفع خطاهای مستندات. توضیح داده شده که سهمیه پیش فرض برای راه اندازی و آزمایش API ایندکس است و چگونگی درخواست تأییدیه و سهمیه بیشتر توضیح داده شده است. برای دسترسی آسان‌تر به توصیه‌های مرتبط با اسکرول بی‌نهایت و اطمینان از به‌روز بودن آن‌ها. قانون noarchive به بخش مرجع تاریخی در مستندات متا تگ robots منتقل شده است. از آوریل 2025، نوع EnergyConsumptionDetails با نوع جامع‌تر Certification جایگزین می‌شود. این تغییر امکان پشتیبانی از کشورهای بیشتر و دامنه گسترده‌تری از گواهینامه‌ها را فراهم می‌کند.

ابزارهای رتبه بندی سئو در 9 جولای با یک نقص جزئی مواجه شدند، این احتمالاً یکی دیگر از به روز رسانی های مربوط به کیفیت گوگل است (تایید نشده). گوگل از طریق توییتر انتشار برخی تغییرات عمده الگوریتم را تایید کرده و اعلام کرده است که به نظر می رسد مشابه آپدیت 9 مارس 2018 باشد، تغییراتی که به محتوا مرتبط هستند. گوگل برای سومین بار در سال جاری از طریق توییتر عرضه گسترده به‌روزرسانی‌های الگوریتم را تأیید کرد. برای انجام این کار، دنی سالیوان رابط جستجوی Google توصیه می کند دستورالعمل های ارائه شده پس از به روز رسانی 9 مارس 2018 را دنبال کنید. این به روز رسانی توسط برخی مربوط به حوزه “پزشکی و سلامت” نامیده می شود، اگرچه گوگل می گوید این یک به روز رسانی کلی است و ارتباطی با حوزه خاصی ندارد.

علاوه بر این، چندین به‌روزرسانی برای تشخیص لینک اسپم (Link Spam Update) انجام داد. برای اینکه بتوانید لیست کامل و جزئیات به‌روزرسانی‌ها را از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۳ ببیند، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «تاریخچه به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل» را در سایت Search Engine Journal بخوانید. در کنار موارد بالا Google Panda به منظور تشویق و پاداش به محتواهای با‌کیفیت بالا و بی‌نظیر هم منتشر شد. Google panda به هر وبسایت با توجه به این که چقدر به ویژگی‌های انسانی کاربر‌ها یعنی نظر دادن به مطالب سایت و تاثیر تو رتبه بندی، اهمیت میده یه نمره کیفیت داخلی میده که در رتبه‌بندی SERP سایت هم تاثیر مثبتی داره. وظیفه تشخیص نتیجه مناسب با سوال و جستجو شما در گوگل بر‌عهده الگوریتم های گوگل ‌هست.

این الگوریتم مهم باعث شد در طی این ۶ سال گذشته، از هر ۱۰ تا سایت، حداقل یکی از آن‌ها دچار تغییراتی بزرگی در رتبه‌بندی شوند. روش‌های سئوی سایت، به دلیل آپدیت‌های الگوریتم گوگل دائماً در حال تغییر هستند. بنابراین شما به عنوان یک سئوکار حرفه‌ای باید همیشه در جریان جدیدترین به‌روزرسانی‌ها باشید. در نظر داشته باشید یکی از بهترین راه‌های افزایش رتبه در نتایج جستجو گوگل شرکت دوره سئو حرفه‌ای و تخصصی دی ام روم می‌باشد. به طور کلی الگوریتم YMYL محتواهایی که ارتباط مستقیم با زندگی و وضعیت اقتصادی کاربران دارد را مورد برسی قرار می­دهد و وب سایت­های متخلف را جریمه خواهد کرد.

این الگوریتم مطمئن می‌شود که سایت‌هایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند قوانین کپی رایت را رعایت می‌کنند و به انتشار موسیقی، فیلم، کتاب و ... که شامل کپی رایت می‌شوند، در سایت خود نمی‌پردازند و در صورت شناسایی، این سایت‌ها رتبه خود را از دست می‌دهند. البته شناسایی همه این سایت‌ها امکان‌پذیر نیست، چون تعداد آن‌ها در حال افزایش است؛ اما این الگوریتم به‌طورکلی توانسته به خوبی وظیفه خود را انجام دهد و گوگل همواره سعی در بهبود این الگوریتم دارد. E-A-T از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، اما می‌تواند بر رتبه سایت شما تاثیر بگذارد. E-A-T به اختصار نشان‌دهنده، Expertise (تخصص)، Authoritativeness (اعتبار) و Trustworthiness (اعتمادپذیری) است.

الگوریتم های گوگل هم مانند الگوریتم جدید اینستاگرام ۲۰۲۲ تا حدی از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه بندی صفحات استفاده می کنن. برخلاف الگوریتم Google Penguin، الگوریتم Google Panda تنها روی محتوای موجود در وبسایت تاکید می‌کند؛ در واقع هدف از این الگوریتم تشخیص محتوای باکیفیت است. الگوریتم Google Panda رتبه‌بندی وبسایت‌ها در نتایج جستجو را باتوجه به محتوای قرار گرفته روی آن‌ها نشان می‌دهد. در میان تمامی آپدیت الگوریتم های گوگل، Google BERT را می‌توان یک تغییر اساسی در روند پردازش زبان طبیعی دانست. این الگوریتم به موتورهای جستجوی گوگل اجازه می‌دهد که توانایی خود در جستجو را بهبود بخشند و کاربران را به نتایجی دقیق‌تر و مرتبط‌تر هدایت کنند. به روز رسانی مرغ مگس خوار یک تغییر اساسی در فناوری جستجوی اصلی گوگل بود.

الگوریتم برت یک الگوریتم هوش مصنوعی است که به گوگل کمک میکند زبان انسان ها را بهتر از قبل بفهمد. در اصل این بروزرسانی میتواند باعث فهم بهتر زبان محاوره ای در زمان جستجو در گوگل شود. اما در هر حال شیوع این بیماری در جهان باعث ایجاد تغییرات گسترده در روند و رفتار مخاطبان حین جستجو در اینترنت شد. ابزار moz نمایش داده که تغییرات گسترده ای در حال اجراست در حالی که به نظر آپدیت الگوریتمی اجرا نشده بود. بعد از این گوگل از این خبر داد که این یک مشکل کوچک بود و به سرعت توسط تیم گوگل رفع شده. الگوریتم MUM یک مدل چندمنظوره پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی به شمار می‌رود که گوگل برای درک بهتر سوالات پیچیده کاربران و ارائه نتایج دقیق‌تر طراحی کرده است.

در واقع شما هرچیزی که برای ارائه دارید، باید نقد و بررسی جامعی هم براش ارائه بدید. ما در نشونت سعی کردیم این صفحه رو همیشه به روز و آپدیت نگه داریم و با آپدیت های گوگل همراه بشیم تا این همراهی با آپدیت های گوگل به روند اجرای صحیح پروژه های سئو کمک کنه. بنابراین گوگل به واسطه رفتار افرادی که وارد لندینگ پیج می شوند، متوجه میزان مفید بودن آن می شود و از این طریق، رتبه آن را در بین نتایج تبلیغات گوگل تعیین می کند. سنجش این موارد به کمک الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل انجام می شود؛ الگوریتم هایی که با به روزرسانی های بزرگ و کوچک، همواره در حال بهتر شدن هستند. به روزرسانی Google BERT توسط گوگل برای درک بهتر زبانی که افراد در اون جستجو میکنن، بود.

این بهترین شیوه‌ها رو دنبال کنید تا به دیگران کمک کنید صفحه نظر شما رو در جستجوی Google و دیگر پلتفرم‌های Google پیدا کنند. نشون بدید که می دونید به چه چیزی نگاه می کنید یا به عبارتی نشون بدید که متخصص هستید. برای پشتیبانی از تخصص خود و تقویت صحت ارزیابی، شواهدی مانند تصاویر، صدا یا سایر ارتباط‌های تجربه خودتون رو با آنچه ارزیابی می‌کنید ارائه بدید. فراموش نکنید که ارائه تجربیات شما در آپدیت های مختلف در بخش نظرات این صفحه، کمک زیادی به بقیه دوستان خواهد کرد. همونطور که خواندن نظرات بقیه دوستان، کمک زیادی به همه ما خواهد کرد که سریع تر با تغییرات گوگل در یک حوزه خاص همگام بشیم.

Medic Algorithm یک الگوریتم وسیع و هسته‌ای است که در سال ۲۰۱۸ رتبه‌بندی سایت‌های زیادی را تحت تأثیر قرار داد. هدف این الگوریتم حذف سایت‌هایی بود که اطلاعات غلط در زمینه محصولات و یا خدمات سلامت یا پزشکی ارائه می‌دادند. به عنوان مثال قبلا اگر یک رستوران در تهران بود، دیگر در نتایج شهر شیراز نمایش داده نمی‌شد، اما بعد از ظهور این الگوریتم، این رستوران در نتایج سایر شهرها نیر قابل مشاهده است. در این باغ وحش مجازی گوگل پرنده‌های دیگری هم حضور دارند و یکی از آن‌ها الگوریتم کبوتر است که یک سال بعد از مرغ مگس خوار و در 2014 متولد شد. این الگوریتم هم مانند الگوریتم ونیز بر سئوی محلی تمرکز دارد با این تفاوت که علاوه بر این که بر صفحات نتایج اثرگذار است بر نقشه گوگل نیز توجه ویژه‌ای داشته است و منجر به توانایی گوگل در ارائه نتایج نزدیک به کاربران شده است.

این به روزرسانی هنوز در حال اجراست و طبق گزارشات سمراش، دنس رتبه ای شدیدی رو در نتایج شاهد هستیم. باید منتظر پایان بروزرسانی باشیم تا بتونیم تحلیل های کافی و لازم رو در این مورد ارائه بدیم. مجموعه آسان ادوردز متشکل از تیمی کوچک با 2 دفتر در تهران و استانبول است که از سال 1396 در زمینه تبلیغات بر بستر اینترنت فعالند. مجموعه آسان ادوردز با اخذ نمایندگی گوگل ادز در کشور ترکیه و انگلیس می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن اکانت گوگل ادز شما را بر روی ایمیل خودتان ست کرده و آن را با کمترین هزینه، شارژ کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده و به سوالات تان پاسخ داده باشد.

و با توجه به اینکه 92% جستجوهای انجام شده در دنیای دیجیتال توسط موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود، این نکته برای کسب و کار شما بسیار حیاتی است که حتماً شانس دیده شدن خود را در این پلتفرم افزایش دهید. برای اینکه همیشه از رقبای خود جلوتر باشید، نیاز دارید اطلاعات و داده‌های خود را به روز کرده و از تغییرات الگوریتم گوگل آگاه باشید. در چنین شرایطی می‌توانید فعالیت‌های مربوط به سئو سایت خود را در مسیری مطمئن و رو به رشد ادامه دهید. امروزه در همه موضوعات هزاران سایت وجود دارد که برای رتبه بالاتر با هم رقابت می‌کنند. برای کاربران نیز مقدور نیست که بخواهند همه این سایت‌ها را ببینند و مطالعه کنند تا به بهترین نتیجه برسند؛ بنابراین این وظیفه بر عهده گوگل و الگوریتم‌های آن است که بهترین نتایج را به کاربر نمایش دهند. گوگل به کمک خزنده‌هایی که در اختیار دارد همه صفحات را می‌خزد و برای عباراتی که ممکن است جستجو شوند، فهرستی تهیه می‌کند (صفحات را ایندکس می‌کند).

این الگوریتم تا حدودی شبیه RankBrain است و به عنوان یه تلاش اضافی برای درک جستجو‌ها عمل میکنه. Google RankBrain Update بخشی از آپدیت الگوریتم Hummingbird از سری آپدیت الگوریتم‌ های گوگل بود. به بیان ساده می توان گفت Google Caffeine یک تغییر الگوریتم نیست، بلکه الگوریتم کافئین به Google اجازه می دهد صفحات بیشتری را در مدت زمان کمتری فهرست بندی کند. اگر بخواهیم الگوریتم گورخر گوگل را تشبیه کنیم، این الگوریتم مانند انسانی است که نه تنها خودش یک محصول را نمی خرد، بلکه اجازه نمی دهد دیگران هم در مورد آن فروشگاه یا محصول فکر کنند. خوشبختانه اقدام این الگوریتم گوگل تا حدود زیادی از بسیار از دزدی ها و ترفند های فریبنده جلوگیری کرد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/