آموزش سئو گام به گام
آموزش سئو از صفر تا صد مبتدی تا پیشرفته +دوره رایگان سفینه
این الگوریتم به گوگل اجازه میدهد تا پرس و جوهای جستجو را به طور کاملتری تحلیل کرده و نتایجی را ارائه دهد که به طور دقیقتری با نیازهای کاربران مطابقت دارند. الگوریتم پنگوئن برای شناسایی و جریمه کردن وبسایتهایی طراحی شده است که از تکنیکهای ساخت لینک مصنوعی و غیرطبیعی استفاده میکنند. این الگوریتم به دنبال وبسایتهایی است که از روشهایی مانند خرید لینک یا استفاده بیش از حد از لینکهای متنی با کلمات کلیدی مشابه برای افزایش رتبه خود در نتایج جستجو استفاده میکنند. سئو تکنیکال یا فنی یکی از مراحل مهم در آموزش رایگان بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو است که با هدف بهبود جنبهها و زیرساختهای فنی سایت صورت میگیرد. در این گام از آموزش رایگان سئو، تمرکز بر روی کاربرد عملی دانش سئو و توسعه مهارتهای تحلیلی است.
اگر دارای سایت وردپرسی هستید برای ساخت نقشه سایت کار سختی را پیش روی خود ندارید و میتوانید با نصب افرونه Yoast SEO یا Rank Math به صورت خودکار آن را ایجاد کنید. اما تعدادی از الگوریتمها و آپدیتهای گوگل خیلی مهم و تاثیرگذار هستند و باید با نحوه کارکرد آنها آشنا باشیم. بدیهی است بخش اعظمی از یادگیری، پیادهسازی و کسب تجربه است و تا نکاتی که آموختهاید را پیادهسازی نکنید در واقع یادگیری شما تکمیل نشده است. یکی از راهکارها برای منظم کردن نقشه سایت این است که نقشه سایتتان چند بخشی باشد. خوشبختانه؛ افزونه یواست این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام میدهد.
• کاربران با سرچ چه کلماتی وارد سایت ما میشوند؟• وضعیت وب سایت در نتایج جستجو چگونه است؟• چه مشکلاتی تاثیر منفی روی سایت گذاشتهاند؟• چگونه میتوان کارایی و کیفیت سایت را افزایش داد؟• و… . اگر از شبکه های اجتماعی خود استفاده میکنید میتوانید به راحتی وبسایت خود را بهینه و بهبود ببخشید. فقط کافیست به نکاتی که در این ویدیو آموزش سئو رایگان به شما گفتیم توجه کرده و آنها را رعایت کنید تا به بهترین شکل ممکن شاهد بهبود رتبههای وبسایت خود باشید. از این رو در آموزش سئو 0 تا 100 باید با مزایا و معایب این روشها آشنا شوید تا کارهای که به سایت آسیب میزنند را انجام ندهید. با این حال به کار بردن ترفندهای سئو خارجی به صورت اصولی با استفاده از مزایای سئو خارجی میتواند منجر به کسب رتبه و رنک خوبی از گوگل شود. به طور کلی برای آن که بتوانید از سئو خارجی مخاطبان و کاربران زیادی را پیدا کنید، باید در قدم اول سئو داخلی خود را به حد مطلوبی رسانده باشید و همچنین سایتتان دارای محتواهای غنی و پربار شده باشد.
در حالی که لینک های داخلی بسیار مهم هستند اما تنها پیوندهای مهم نیستند. قرار دادن لینک ها در صفحات دیگر وب سایت شما، یک راه عالی برای بهبود سایت می باشد و در صورتی که به درستی استفاده شوند، لینک های داخلی می توانند یک سلاح مفید در موتورهای جستجوگر باشند. تمام تصاویر آپلود شده شما باید دارای عناوین باشند، بنابراین آنها را با عناوین صفحه خود تطبیق دهید. با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط می توانید در هنگام جستجو در تصاویر گوگل به سایت خود کمک کنید. همچنین شما می توانید متن آلت و توصیف برای تصاویر خود که شامل کلمات کلیدی هستند قرار دهید تا به راحتی توسط جستجوگرها نشان داده شوند. بسیاری از مردم فراموش کرده اند که متا توضیحات نیز شامل صفحات وب هستند.
به موازات آن، من به شما توصیه میکنم که آخرین بهروزرسانیهای مرتبط با سئو و اخبار موتورهای جستجو را دنبال کنید تا از جدیدترین روندها و اخبار در مورد چیزهایی که آموختهاید مطلع شوید. شاید بهترین منبع برای بروز بودن، وبسایت searchenginejournal باشد. حتی اگر برنامه نویس هستید به هیچ عنوان وقت خود را روی طراحی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی تلف نکنید. وقتی کسب و کارتان رونق پیدا کرد؛ میتوانید یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی طراحی کنید. این موضوع باعث میشود گوگل تا حدی راحتتر بتواند محتواهای سایت شما را درک کند و کاربران نیز متوجه ساختار صفحات سایتتان شوند.
با لینکبیلدینگ میتوانیم اعتبار سایت را بالا ببریم و در کلمات کلیدی مهم که احتیاج به اتوریتی و اعتبار بالا دارند رتبه بگیریم. سرعت سایت از نظر گوگل یک فاکتور رتبهبندی است و جزو سیگنالهای تجربه کاربری است. در یک مشاوره ای که من داشتم؛ سایت مورد نظر با چنین مشکلی مواجه بود. وبمستر وبسایت بخاطر بی احتیاطی آدرس صفحه اصلی را در فایل robots.txt قرار داده بود و disallow کرده بود و صفحات سایت ایندکس نمیشدند. مهمترین بخش بهینهسازی این است که از کلمه کلیدی به درستی استفاده کنیم. برای افزایش CTR صفحه در نتایج جستجو؛ سعی کنید ۲ بار از کلمه کلیدی استفاده کنید.
اگر بودجه کم و زمان زیادی دارید، بدترین کاری که میتوانید انجام دهید، رجوع به مراکز ارائه دهنده خدمات سئوی کارنابلد و غیرحرفهای است. اگر به بهبود سئوی سایت خود علاقهمندید، اما نمیتوانید از خدمات سئوی مشاوران و مراکز عالی رتبه بهره ببرید، نگران نباشید. با جست و جو در گوگل می توانید در مورد هر مبحثی که مشکل داشتید، اطلاعات کافی به صورت مقاله و فیلم کسب کنید. این آموزش های با جزییات همراه نیست و فقط کلی گویی در خصوص هر مبحث انجام می شود و عملا شما آموزش سئو کاربردی را فرا نمی گیرید. همچنین فردی که تازه می خواهد پا در این مسیر بگذارد باید بدانید از کجا شروع کند و تمرکز اصلی را روی چه مسائلی داشته باشد.
با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری میتوانید نقشه راههای مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. در مجموعه درسهای SEO چیست در متمم میکوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. وقتی شما دو ادرس متفاوت را نگاه می دارید – یکی برای کاربران موبایل و دیگری برای کاربران دسکتاپ – مطمعن شوید که شما به طور واضح گوگل را از نوع خدمتی که ارائه می کنید مطلع ساخته اید. گوگل آدرس های جدا را توصیه نمی کند به این دلیل که به صورت اتوماتیک می تواند تشخیص دهد که صفحات موبایل شما متفاوت از صفحات دسکتاپ می باشند. شما می توانید راهنمایی داده شده در زیر، که به راحتی انجام شدنی هست را دنبال کنید. شما یک وب سایت را طراحی و توسعه می دهید اما چگونه می دانید که شما همه ی ترکیب HTML را به روش صحیح قرارداده اید.
تمام تلاش ما این است تا در سایتهای دیگر با استفاده از راههای مختلف سئو خارجی نظیر لینک سازی، کامنت گذاری و… ارزش و اعتبار بالایی برای سایت خود بسازیم. پس باید گفت در سئو خارجی، هدف بهینه سازی سیگنالهایی است که خارج از وب سایت شما اتفاق میافتند. در این بخش از آموزش سئو به کارهایی از جمله ایجاد بک لینک و راه اندازی کمپینهای رپورتاژ پرداخته میشود. پس از آن که لیست کلمات کلیدی را به دست آورید، با توجه به نیاز کاربر شروع به تولید محتوا میکنید و افراد را به مرور زمان برای خواندن این مقالات به سایت خود جذب خواهید کرد. در انتها آپدیت محتوا و بک لینکسازی که باید به صورت مداوم و در قالب یک چرخه تکرار شوند قرار دارد.
برای اجرای یک استراتژی سئو مؤثر، باید مراحل مشخصی را دنبال کنید که به شما کمک میکند تا وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینهسازی کرده و رتبهبندی بهتری کسب کنید. هدف این است که محتوای سایت برای موتورهای جستجو قابل فهمتر و مرتبطتر شود. Google Analytics یک ابزار بسیار قدرتمند برای درک بهتر رفتار کاربران و بهینهسازی عملکرد وبسایت است. این کار به شما امکان میدهد تا بفهمید آنها چگونه کلمات کلیدی را در محتوای خود به کار بردهاند. همچنین، میتوانید نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کرده و از این اطلاعات برای بهبود استراتژی خود استفاده کنید. این الگوریتم گوگل که در سال ۲۰۲۲ آخرین آپدیت آن منتشر شده، و همانطور که از اسمش پیداست شامل قوانین سخت گیرانه گوگل در رابطه با صفحاتی است که ارتباط مستقیمی با سلامت و پول کاربر دارد.
همچنین، اهمیت دارد که مداوما به روز باشید و از آخرین تغییرات در الگوریتمهای جستجو و روندهای بازار آگاه باشید. درست یا اشتباه بودن این مطالب مشخص نیست و میتواند گاهی اوقات یک باور اشتباه یا روش منسوخ شده را در ذهن شما ایجاد نماید که در نهایت منجر به تباهی سایت شما گردد. در کسب و کارهای دیجیتالی مسئله مهمی که وجود دارد این است که مردم شما را ببینید و پیدا کنند. اینکه مغازه ما در این مکان قرار دارد و این خدمات و یا محصولات را ارائه میدهد. به طور کلی با استفاده از سرچ کنسول میتوانیم به سوالات مختلفی که از سایت خود داریم برسیم. یکی از مهمترین نوع صفحات لندینگ، صفحات فروش هستند که برخلاف مدلهای قبلی، به دنبال سرنخ از مشتری نبوده و قصد فروش محصول یا خدمات را دارند.
ما در اینجا نه تنها به آموزش رایگان سئو میپردازیم، بلکه هدف ما ارائه دانشی است که به شما کمک کند تا به یک متخصص سئو تبدیل شوید. برای افزایش احتمال نمایش پادکستهای خود در نتایج گوگل، میبایست آنها را در گوگل پلی موزیک منتشر نمایید. توجه کنید که در فایل Robots یا غیره، نباید خزندههای گوگل و کاربران را از دسترسی به آنها منع نمایید. پس از بروزرسانیهایی که با آمدن الگوریتمهای پنگوئن و پاندا ایجاد شدند، بسیاری از سئوکارها به این نتیجه رسیدند که لینکسازی تنها راه حل برای بالا بردن رنگ سئو در گوگل نیست. یکی از مهمترین عناصر از نظر گوگل در غنی کردن محتوا، ویدیو میباشد که در استراتژیهای بازاریابی نیز استفاده میشوند. ریپورتاژ خبری یا ریپورتاژ آگهی از دیگر موارد مهم و کلیدی است که باید در آموزش سئو پیشرفته بیش از پیش با آن آشنا شوید تا از مزایای متفاوت آن برای تسریع روند سئو و اعتبارتر شدن سایتها استفاده کنید.
برای بدست آوردن اطلاعات کامل تر و جامع تر در زمینه سئو در دیگر مقالات که درباره آموزش های سئو می باشد با ما همراه باشید. بسیاری از کسب و کارهای سنتی برای رونق دادن و پیشرفت کاری خود به دنیای وب و مدرن شدن روی آوردند و خلاقیت های بسیاری را در حیطه کاری خود برای پیشرفت انجام داده اند. اما متاسفانه در کمتر از یک سال است که این قبیل کسب و کارها با مشکلاتی مواجه شده اند که منجر به ضرر کردن آن ها شده است. حتی با وجود یک وضعیت نسبتاً مطلوب از قبیل سرعت بالا در اتصال به اینترنت و رایانه مدرن، تاخیر در بارگذاری سایت می تواند منجر به از دست رفتن مخاطبان و کاهش نرخ بازدیدکنندگان شود. برخی از سازمان ها گواهینامه گوگل برای جستجوگرها صادر می کنند اما تنها یک حقه است. گواهینامه های رسمی از گوگل تنها برای گوگل آدس و گوگل آنالیتیکس وجود دارد اما این در مورد جستجوگرها صدق نمی کند.
Seo Copywriting یک تکنیک نوشتن متن قابل مشاهده در داخل یک صفحه وب با هدف خوانایی بالا برای افرادی که به صورت مروری صفحه را مشاهده می کنند، و همچنین هدف قرار دادن عبارات جستجو خاص می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به شما ماهیگیری را بیاموزیم تا شما به کمک آن بتوانید دانش سئو خود را افزایش دهید. در حقیقت هدف ما از آموزش سئو مقدماتی این است که شما را با سئو و موارد پایه ای آن کاملا آشنا کنیم تا شما یکبار برای همیشه متوجه پایه و اساس سئو شوید. Moz یکی از بهترین و قابل اطمینان ترین منابع جستجوگر اینترنتی است که دوره ها و آموزش های سئو فراوانی دارد. در این دوره شما می توانید به چندین کلاس ملحق شوید و بیشتر در مورد کلید واژه ها تحقیق، حسابرسی سایت های سئو، صفحه جستجو، ساختار پیوند، گزارش در مورد جستجوگرها و خیلی چیزهای دیگر یاد بگیرید.
بنابراین به ابزارهایی برای مشاهده و گردآوری داده های آن سایت نیاز خواهید داشت. یکی از بهترین سامانه ها برای انجام این کار در مقطع کنونی دانست، گوگل آنالیتیکس نام دارد. این آپدیت در طول 29 روز انجام شد و موضوع آن از سوی گوگل، ارتقا و بهینه سازی سیستم بررسی جستجوی گوگل است. هدف این سیستم پاداش بهتر به نظراتی با کیفیت بالا است که محتوایی با تحلیل و جزئیات بهتری ارائه میکنند. از این رو میتوان گفت که انکر تکست به مانند یک لنگر کاربر را به سایتها وصل میکند.
بسته به اینکه بخواهید سئو را از منابع رایگان بیاموزید و یا در دورههای آموزشی متخصصان این حوزه شرکت کنید، باید مقداری از زمان و پول خود را هزینه کنید، مطالعه داشته باشید و به تمرین و تکرار بپردازید. خوب برای آشنایی بیشتر با هربخش، جداگانه هرگام را با هم بررسی میکنیم تا بدانیم شامل چه عملیات و اقداماتی میشود و در نهایت چه توقعی میتوان بعد از برداشتن هرگام داشت. یکی از بهترین چیزها در مورد سئو این است که طیف گسترده ای از ابزارها برای کمک به شما در هر مرحله از راه در دسترس هستند. یادگیری از رقبای خود یک راه عالی برای درک اینکه چه چیزی به موفقیت سایت های دیگر کمک می کند. من می دانم که سبک یادگیری همه افراد متفاوت است، بنابراین منابعی را برای نیازهای مختلف درج می کنم.
هنگامی که کلمه کلیدی را برای صفحه خود در نظر میگیرید، گوگل باید متوجه شود که آیا محتوا نوشته شده مرتبط با کلمه کلیدی است یا خیر. برای بهبود سئو داخلی سایت، تنها توجه به چند نکته و انجام آنها کارساز نیست؛ چرا که همهی افراد برای بهبود سایت خود از این تکنیکها استفاده میکنند. از این رو لازم است ترفندهایی را در کنار انجام کامل تسکهای سئو داخلی و خارجی یا تکنیکال انجام دهید. بیشترین کلمات یا عباراتی که کاربران در گوگل سرچ میکنند، مشخص کننده کلمات کلیدی سایت هستند. شما با توجه به محتوای سایت خود باید با استفاده از ابزارهای گوناگون، متوجه شوید که کاربر شما، بیشتر چه کلماتی را در گوگل سرچ میکند.
در حقیقت دیگر هیچ تکنیکی را کورکورانه اجرا نمی کنید و هدف دقیق آن را می دانید. بنابراین اگر خواهان فراگیری دانش سئو و پیشرفت در کسب وکار خود می باشید با ما همراه باشید. هدف سئو گوگل این است که شما در جستجو، نتایج خود را در بالای صفحه اول پیدا کنید. در مورد موقعیت وب سایت شما گوگل به نحوی تعیین می کند که شما بهترین وب سایت برای پاسخ به این سوال را دارید. به طور کلی برچسب H1 برای عنوان صفحه اصلی شما رزرو می شوند و برای عنوان های بعدی از H2 و H3 صادر می شود.
قبل از انجام فرآیند سئو off-page لازم است که متخصص سئو لینک سازی خارجی رقبای خود را بررسی و تحلیل کند. تحلیل لینکهای وبسایتهای رقیب میتواند به شما ایدههایی برای استراتژیهای لینکسازی خود بدهد. برای شروع آموزش سئو بصورت رایگان و تبدیل شدن به یک متخصص در این زمینه، مسیری که پیش رو داریم شامل چندین گام اساسی است. این مسیر نه تنها به یادگیری مفاهیم پایه و پیشرفته میپردازد، بلکه به شما کمک میکند تا درک کنید چگونه میتوانید به نتایج ملموس و موفق در پروژههای سئو دست یابید. بخش بسیار بزرگی از موفقیت پروژه شما، به تحلیل و چیدن استراتژی آن وابسته است که می بایست در آموزش سئو این موضوع را به خوبی بیاموزید. برای آنکه بتوانید یک تحلیل جامع و دقیق از سایت خود داشته باشید، باید فاکتورهای مختلفی را اندازه بگیرید.
این رویکرد زمانی که شما یک وب سایت بزرگ دارید عملی نمی باشد به دلیل نگهداری دو نسخه از یک وب سایت نیازمند تلاش و هزینه دو برابر می باشد. همزمان، شما نمی توانید از انواع اختلاف ها داخل محتوای خود در حین نگهداری از دو نسخه اجتناب کنید.از نظر SEO، هر آدرس به صورت جداگانه می باشد. بنابراین رتبه ی نسخه دستکتاپ هیچ وقت به رتبه نسخه موبایل اضافه نمی شود و این دو را دو وب سایت جدا از هم در نظر می گیرد. اگر از فواید SEO می خواهید بهره ببرید نگهداری آدرس های متفاوت برای موبایل و دسکتاپ توصیه نمی شود. این روزها، موتور های جستجو بسیار باهوش شدند و آنها قادر به درک کامل گرامر و اصطلاح می باشند. از این رو، زمانی رتبه یک صفحه بر دیگری غلبه می کند، محتوای موجود در آن صفحه هست که مهم می باشد.
شاید شما این روزها چندین لغت را ببینید و یا در مورد آنها بشنوید، این لغات ممکن است شامل SEO، SEM، SMO، CRO باشند. سخت است که تمام آن را مستقیما حفظ کنید اما آسان است فکر کنید که کلمات که صدایی مشابه دارند ممکن است تغییرات یکسانی داشته باشند. SEM یک راه بسیار موثر برای کسب و کارهای کوچک و رسیدن به مشتری های جدید، افزایش درآمد و هزینه های ادغام شده است. استفاده از تصاویر در محتویات خود، یک راه عالی برای ایجاد ظاهری جذاب به سایت شما و شکستن متن به قطعات کوچکتر و خارج کردن آن از حالت خسته کننده است. در نهایت، میزان علاقه، اشتیاق و پشتکار شما در یادگیری سئو نقش اساسی ایفا میکند. منابع آموزشی زیادی برای خواندن و تماشا وجود دارد که به شما در ایجاد دانش خود در مورد سئو کمک می کند.
دلیل نامگذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست. سئو SEO، مخفف بهینهسازی موتور جستجو یا Search Engine Optimization است، فرآیند بهبود و ارتقای وبسایت شما به منظور افزایش دیده شدن آن در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) است. این رویکرد شامل استراتژیها، تکنیکها و تاکتیکهای مختلفی است که هدف آنها جذب ترافیک بیشتر به سمت وبسایت شما از طریق رتبهبندی بالاتر در جستجوهای گوگل و سایر موتورهای جستجو است. توضیحات کامل در مورد بهینه سازی سایت و SEO را میتوانید در مقاله سئو چیست دنبال کنید. یکی از سادهترین ابزارهایی که میتوانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی در آموزش سئو و تولید محتوا رایگان از آن استفاده کنید، ابزار SEMRUSH است.
برای اینکه بتونیم با مفهوم سئو (SEO) یا بهینهسازی موتور جستجو و فعالیت های آن بهتر آشنا بشویم باید یکسری تعاریف و مفاهیم اولیه را بشناسیم. اگر سایت شما توی صفحات اول گوگل نباشه، احتمالاً مخاطبان شما شما رو پیدا نمیکنن! پس برای اینکه سایتتون دیده بشه و ترافیک بیشتری جذب کنه، باید سئو رو جدی بگیرید. یکی از مهمترین چالشهای بسیاری از خانمها برای کار کردن، محیط شغلی نامناسب و رسیدگی به کارهای منزل است. به همین دلیل هم آنها باید بهترین شغلهای پردرآمد برای بانوان را پیدا کنند تا بتوانند هم در یک فضای کاملا استاندارد و امن باشند و هم درآمد خوبی داشته باشند.
در گذشته اگر خاطرتان باشد در روزنامهها و مجلات کیوسکی که چاپی بودند و خریداری میکردیم مقالات تحلیلی زیادی یافت میشد. با اینکار رباتهای گوگل عادت میکنند و هر روز راس ساعت برای ایندکس صفحات جدید وارد سایت میشوند. شما هر مقالهای که مینویسید؛ ممکن است به چندین دستهبندی مربوط باشد. وبسایتهای مجلهای با توجه به تعداد زیاد صفحاتشان؛ پتانسیل هزاران ارور دارند و نگهداری تکنیکال این سایتها از نان شب واجبتر است. استراتژی سئو اینگونه سایتها جذب ترافیک از کیوردهای لانگتیل است. البته بعضی از سایتهای مجلهای قدیمی مثل searchenginland.com بخش متفاوتی در سایتشان راهاندازی کردهاند تا در کیوردهای رقابتی و کوتاه نیز رتبه کسب کنند.
این فایل به موتورهای جستجو کمک میکند تا به راحتی بتوانند صفحات سایت را پیدا و ایندکس کنند. بدیهی است زمانی که سایت شما از نظر سئو بهبود یابد، رتبه کلی سایت در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مختلف افزایش مییابد. در نتیجه کاربران بیشتری آن را مشاهده میکنند که با افزایش آمار ایمپرشن قابل مشاهده است. یادگیری چنین مفاهیمی در آموزش سئو بسیار مهم است که در بخش مقدمه باید بیان شود. به عنوان مثال ساختار یک سایت از صفحه اصلی شروع شده و در پله بعدی به دستهبندیها و زیرمجموعههای آن رسیده و در نهایت به صفحات مانند پستهای بلاگ یا محصول و غیره میرسد.
از نظر من مهمترین بخش مقاله؛ مقدمه یا Intro است.در مقدمه باید نکات بسیار زیادی را رعایت کنید. مراحل تولید محتوای با کیفیت به ۴ بخش اصلی تقسیم میشود که در ادامه برایتان توضیح میدهم. مثلا اگر ۱۰ لینک در منوی اصلی سایت داریم، ۷ لینک با هدف سئو وجود دارد و ۳ لینک با هدف برندسازی. لطفا توجه داشته باشید نوع آدرسدهی بالا یک حالت عمومی بهینه است اما پیکربندی آدرسهای وبسایت خیلی حرفهای تر از این میتوانند پیکربندی شوند. همچنین میتواند بعد از انتشار صفحه روی دکمه منتشر شد کلیک کند تا برای شما ایمیل ارسال شود و در همین بخش میتوانید با نویسندگان سایت خود تعامل داشته باشید. برای خوشهسازی کلمات کلیدی با استفاده از کبوتر، کافی است مراحل زیر را انجام دهید.
بلکه باید از لحاظ محتوایی نیز مقاله شما حرفی برای گفتن داشته باشد و نیاز کاربران را برطرف کند و شما هم بتوانید به وسیله آن کسب و کار خود را گسترش دهید. افزونه Yoast SEO را برای سایت خود نصب کنید و مطمئن شوید که تمام پست های شما در سایت، چراغ سبز این افزونه را دریافت می کنند. در عنوان و دیسکریپشن مطالب خود حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید. با استفاده از Google Adwords می توانید کلمات کلیدی ارزشمند و پر استفاده را در رابطه با موضوع مورد نظر خود پیدا کنید. اگر پروزه ای را که در دست دارید خیلی پیچیده و دشوار نمی باشید با شروع آموزش سئو که دوره های آن را گذرانده اید بخوبی می توانید از عهده کار برآیید.
به طور کلی در آموزش سئو ابزار های مختلفی برای پیدا کردن کلمات مترادف وجود دارند اما بهترین ابزار را می توان پیشنهادات یا ساجستهای گوگل معرفی کرد. توصیه میشود که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان صفحه قرار دهید به کار ببرید؛ چراکه کاربران در موتور جستجو آنها را سرچ میکنند و در نتیجه احتمال مشاهده و پیشنهاد مقالات شما بیشتر خواهد بود. بسیاری از سایتها با آن که تمام نکات لازم برای تولید محتوا و لینک سازی را رعایت کردهاند، اما باز هم مورد لطف و عنایت گوگل قرار نگرفته و رتبه خوبی در بین رقبا ندارند. یکی از مهمترین عواملی که در این شرایط باید آن را بررسی کنید، سئو تکنیکال است. در تحقیق کلمات کلیدی سایت وبلاگی؛ هدف اصلی شما پیدا کردن موضوعات مهم و پر جستجوی حوزه کارتان است. در این صفحات بیشتر سعی میکنیم موضوعات جذابی از نظر کاربران انتخاب کنیم تا برای آنها مقاله بنویسیم.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری