آیا می دانستید که می توانید برای هر مرحله از سفر خریدار محتوا ایجاد کنید؟
به این ترتیب مطمئن می شوید که تولید محتوا هرگز یک بازی حدس زدن نیست.
محتوای شما میتواند به مشتری ایدهآل شما دسترسی پیدا کند و بر آن تأثیر بگذارد، خواه آنها به تازگی نام تجاری شما را از طریق وبلاگ شما کشف کرده باشند یا در صفحه محصول/خدمت شما در هنگام خرید گیر کرده باشند - و هر مرحله بین این دو کتاب.
هر محتوایی که منتشر می کنید می تواند انگیزه و آموزش دهنده قدرتمندی باشد که با قلب مشتری شما صحبت می کند.
هر وبلاگ، مقاله، کتاب الکترونیکی، مطالعه موردی، صفحه فرود، اینفوگرافیک، ویدیو - شما نام ببرید - می تواند برای ارتباط با مخاطبان شما در مکان و زمان مناسب سخت کار کند.
کلید اطمینان از این اتفاق؟
نقشه برداری محتوا.
نقشه محتوا چیست؟
نقشه محتوا طرحی است که جزئیات نحوه ارائه محتوای کسبوکار شما به مشتریان ایدهآل شما را بدون توجه به جایی که در سفر خریدار معمولی پیدا میکنند، ارائه میکند.
به عبارت دیگر، نقشه محتوا دقیقاً نشان می دهد که چگونه محتوای شما در زمان و مکان مناسب به دست مخاطبان شما می رسد.
همچنین به شما نشان می دهد که چگونه محتوای خود را برای شخصیت های خاص خود در طول سفر خرید آنها شخصی سازی کنید.
ایجاد نقشه محتوا در کنار ایجاد استراتژی محتوا یک ایده نابغه است.
نقشه برداری محتوا چیست؟
نقشهبرداری محتوا فرآیند ایجاد نقشه محتوای شماست – طرحی که به تشریح مخاطبان ایدهآل شما، اقداماتی که ممکن است در هر مرحله خرید انجام دهند، و اینکه چگونه محتوای شما با این موارد همسو میشود تا آنها را به سمت یک هدف نهایی پرورش دهد.
هدف نهایی نقشه برداری محتوا به اهداف کسب و کار شما بستگی دارد. با این حال، هدف کلی این تلاش ایجاد یک تجربه محتوای شخصی برای مخاطبان شما است.
در نهایت، یک نقشه محتوا به شما کمک میکند تا برنامهریزی کنید که چگونه مشتریان بالقوه را پشتیبانی، پرورش دهید، درگیر کنید و آنها را جذب کنید، مهم نیست که در کجای سفر خرید خود هستند.
چرا باید نقشه محتوا را انجام دهید؟
نگاشت محتوا برای اطمینان از اینکه بازاریابی محتوای شما قوی است و به طور مساوی در تجربه مشتری پخش می شود، حیاتی است.
این نه تنها برای کسب و کار شما بلکه برای مشتریان شما نیز مفید است. بیایید کمی بیشتر به مزایای آن بپردازیم.
برای هر مرحله خرید محتوای مرتبط تری ایجاد کنید
یک استراتژی بازاریابی محتوا خوب به شما کمک می کند محتوای هدفمندی برای پرورش مخاطب ایجاد کنید.
یک استراتژی بازاریابی محتوا عالی که شامل نقشهبرداری محتوا میشود، به شما کمک میکند محتوای هدفمندی ایجاد کنید تا آن مخاطبان را در هر مرحله از سفر خرید پرورش دهید.
به یاد داشته باشید، سفر خریدار فرآیند تحقیقی است که خریدار شما انجام می دهد، زیرا از یک مشکل آگاه می شود، گزینه های خود را در نظر می گیرد و در نهایت تصمیم می گیرد که در مورد آن چه کاری انجام دهد.
خریداران به طور تصادفی تصمیم نمی گیرند چیزی بخرند - آنها از طریق طیف وسیعی از شرایط و اقدامات به این تصمیم می رسند. این سفر خریدار است.
HubSpot - سفر خریدار
منبع: HubSpot
با نقشه برداری محتوا، اطمینان حاصل می کنید که از مشتریان بالقوه خود غافل نمی شوید زیرا آنها در مسیر خرید پیش می روند.
به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی وبلاگ برای مرحله آگاهی ایجاد کرده اید، اما هیچ کدام برای مرحله بررسی وجود ندارد، برخی از سرنخ هایی که در ابتدا به برند خود جذب کرده اید ممکن است در این شکاف قرار گیرند. شما به آنها کمک کردید تا مشکلشان را تعریف و درک کنند، اما به آنها نشان ندادید که چگونه می توانند آن را حل کنند یا به اهداف خود برسند.
برند دیگری که محتوای قابل توجهی دارد میتواند به اینجا وارد شود و از جایی که آن را رها کردهاید ادامه دهد. اکنون یک مشتری بالقوه را از دست داده اید.
در مقابل، نقشه محتوا به شما کمک میکند تا زمانی که مشتری روی دکمه «خرید» در سبد خرید وبسایت شما بماند، با آن مشتری بمانید. در واقع، احتمالاً به آنها کمک کرد تا به آن نقطه برسند!
این فراتر از باور قدرتمند است.
از هر قطعه محتوا بازده بیشتری دریافت کنید
نگاشت محتوا همچنین به شما کمک می کند تا هدف محکمی را در پس هر قطعه محتوایی که منتشر می کنید شناسایی کنید.
شما هر یک را با هدف خاصی ایجاد خواهید کرد که با اهداف شما، نیازهای مخاطب هدف و مرحله خریدی که در آن قرار دارند مطابقت دارد.
این باعث می شود هر قطعه وزن خود را بسیار بیشتر بکشد.
این یک تضاد آشکار بین:
زدن "انتشار" و دعا کردن محتوا به نوعی به کسب و کار شما کمک می کند.
یا ضربه زدن به "انتشار" و دانستن اینکه دقیقاً آن قطعه از نظر نتایج چه کاری را می تواند انجام دهد و احتمالاً انجام خواهد داد.
مشتریان وفادار، سرمایه گذاری و درگیر بیشتری داشته باشید
وقتی محتوای عالی را در هر مرحله از سفر خریداران خود ارائه می کنید، فکر می کنید چه اتفاقی می افتد؟
تعامل، ارتباط و وابستگی که ایجاد می کنید به مشتریانی با سرمایه گذاری و مشارکت یکسان منجر می شود.
در پایان یک محصول یا خدمات عالی ارائه دهید و آنها را کاملاً و به طور کامل جذب خواهید کرد.
به این ترتیب شما سفیران برند ایجاد می کنید. طرفداران ریوینگ مشتریان خوشحال.
در نهایت، هدف نقشه برداری محتوا این است که اطمینان حاصل شود که در هر مرحله از مسیر به مشتریان بالقوه خود کمک می کنید. این مقدار از شخصی سازی و مراقبت به طور طبیعی باعث ایجاد مشتریانی می شود که در مورد شما وحشی هستند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
زمین موتور جستجو را در صندوق ورودی خود دریافت کنید
شرایط را ببینید.
نحوه انجام نقشه محتوا
برای ایجاد نقشه محتوا آماده اید؟
قبل از اینکه تو شروع کنی
، توصیه می کنم ابتدا یک استراتژی محتوا داشته باشید. استراتژی محتوای شما فراتر از باور مفید خواهد بود زیرا بسیاری از کارها برای شما انجام می شود - تعیین اهداف محتوای شما، تحقیق در مورد مخاطبان، شناسایی و ایجاد شخصیت ها و موارد دیگر.
اگر هنوز استراتژی محتوا ندارید، هنوز از این راهنما چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت. (حتی ممکن است شما را ترغیب کند که سریعتر یکی بسازید!)
هنگامی که نقشه محتوای شما کامل شد، خواهید فهمید که چگونه هر قطعه محتوایی را که ایجاد می کنید در هر مرحله از سفر خریدار برای مخاطب خاص خود ترسیم کنید.
1. چه کسی: درباره مخاطبان خود تحقیق کنید و پرسونا بسازید
مخاطب هدف شما مهمترین قطعه از پازل نقشه برداری محتوا است. بدون دانش پیچیده از آنها، شما گم خواهید شد.
شما باید ترجیحات، رفتارها، عادات و نیازهای آنها را درک کنید تا محتوای واقعاً شخصی شده را در زمان و مکان مناسب به آنها ارائه دهید.
چگونه این دانش را ایجاد می کنید؟ از طریق مخاطب شناسی.
پژوهش مخاطب
هرگز حدس نزنید که مخاطب شما چگونه است. مفروضات شما می تواند در همان ابتدا به شما کمک کند، اما باید این فرضیات را آزمایش کنید و مطمئن شوید که برای هدف گیری و نقشه برداری محتوا به همان اندازه دقیق هستند.
این همان چیزی است که مخاطب شناسی برای آن است. چند راه اصلی برای انجام آن وجود دارد:
داده هایی را که از قبل در مورد مخاطبان شما در مطالعات، آمار، گزارش ها و نظرسنجی ها وجود دارد بررسی کنید. اگر کسب و کار شما جدید است و هنوز دنبال کننده ای ثابت ندارید، این کار مفید است.
نظرسنجی، نظرسنجی و مصاحبه خود را با مخاطبان خود انجام دهید. از مشتریان واقعی (اگر آنها را دارید) و همچنین سرنخ ها، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی یا افرادی که به آنچه می فروشید ابراز علاقه کرده اند، اطلاعات دریافت کنید.
اگر می توانید، روی دریافت بینش از افراد واقعی در مدار خود تمرکز کنید. این کار پرسونای شما را دقیق تر و مفیدتر می کند.
البته، اگر در حال حاضر یک استراتژی محتوا دارید، یک قدم جلوتر هستید. احتمالاً قبلاً تحقیق درباره مخاطبان انجام داده اید و یک یا چند شخصیت آماده برای انجام آن تحقیق دارید.
پرسونای خریدار
چگونه دانشی را که از طریق مخاطب شناسی به دست می آورید جمع آوری می کنید و آن را قابل استفاده تر می کنید؟
با ایجاد شخصیتهای خریدار: شخصیتهای خیالی یا آواتارهایی که دادههای واقعی درباره مخاطبان شما را نشان میدهند. هر شخصیت مجموعه ای از اشتراکات بین مخاطبان شما است.
شخصیت خریدار
منبع: Venngage
در مورد آن فکر کنید: برای اکثر برندها، احتمالاً می توانید نوع خریدار را توصیف کنید که از آنها خرید می کند. به عنوان مثال، مادران پرمشغله ای که در خانه می مانند که بین ترک مدرسه، تهیه غذا و تمرینات فوتبال به استارباکس می روند. آن، همانجا، یک شخصیت خریدار است.
اگر چندین نوع مشتری ایده آل دارید، برای هر یک پرسونا ایجاد کنید تا بتوانید سفرهای خرید متفاوت آنها را به محتوای خود ترسیم کنید. برای مثال، استارباکس ممکن است یک شخصیت دانشجویی یا یک فرد حرفه ای را به فهرست خود اضافه کند.
2. چه چیزی: مراحل خرید شخصیت(های) خود را ترسیم کنید
پس از تنظیم شخصیتهای شما، میتوانید مراحل خرید رایجی را که هر شخص طی میکند، شامل افکار، اهداف و چالشهای آنها مشخص کنید.
ما قبلاً به طور خلاصه به مراحل سفر خریدار اشاره کردیم، اما برای تکرار، آنها عبارتند از:
آگاهی: خریدار میداند که مشکلی دارد، اما هنوز نمیداند مشکل چیست، یا نمیتواند آن را به طور خاص نام ببرد. آنها علائم یک مشکل را تجربه می کنند.
توجه: خریدار مشکلی را که با آن دست به گریبان است مشخص کرده است. می توانند آن را نام ببرند و تعریف کنند. اکنون آنها به دنبال راه حل های ممکن هستند.
تصمیم: خریدار تصمیم گرفته است که از کدام راه حل استفاده کند و در حال مقایسه بهترین ارائه دهندگان یا محصولاتی است که آن راه حل را ارائه می دهند.
در هر مرحله، شخصیتهای شما نگرانیها، نیازها، سوالات و اهداف متفاوتی خواهند داشت. سعی کنید این موارد را برای هر شخصیت در هر مرحله خرید مشخص کنید.
به عنوان مثال، اجازه دهید به شخصیت مادر خانهنشین برگردیم. بر اساس چالشها و اهدافی که میدانیم او از تحقیقات مخاطبان دارد، میتوانیم احتمالات سفر خرید او را مشخص کنیم. در اینجا فقط یکی است:
چالش: او در تلاش است تا در طول روز وقت آزاد پیدا کند. هدف: او میخواهد زمانی را برای سرگرم کردن خود بیابد.
آگاهی: "چگونه برای خودم وقت بگذارم؟"
توجه: «من باید در طول روز برای خودم استراحتی در نظر بگیرم. چه کاری می توانم انجام دهم که آرامم کند؟»
تصمیم: «نوشیدن یک نوشیدنی قهوه خوشمزه به من کمک میکند تا زمانی که خودم را درمان میکنم، سرعتم را کم کنم. کجا باید بروم؟»
3. کجا/چه زمانی: انواع محتوا و موضوعات را برای هر مرحله از سفر خریدار ترسیم کنید
اکنون که پرسونای شما به مراحل خرید متصل شدهاند، میتوانیم هر مرحله را جداگانه بررسی کنیم تا نوع محتوایی را که میتوانیم برای کمک به آنها ایجاد کنیم، تعیین کنیم.
به این فکر کنید:
چگونه می توانید نیازها و اهداف خریدار خود را در هر مرحله با محتوا برطرف کنید؟
آنها ممکن است در هر مرحله از چه کلمات کلیدی برای تحقیق در مورد مشکل خود و راه حل آن استفاده کنند؟
اجازه دهید از هر مرحله عبور کنیم تا انواع رایج محتوایی را که میتوانید برای هدف قرار دادن خریداران خود استفاده کنید، چه در حالت آگاهی، ملاحظات یا تصمیمگیری، مشاهده کنیم.
توجه: برخی از انواع محتوا در چند مرحله قرار می گیرند زیرا به بیش از یک نوع خریدار کمک می کنند.
محتوای آگاهی
محتوای آگاهی ش
باید به دنبال اطلاع رسانی به مخاطبان باشد. باید به آنها کمک کند تا یک مشکل را شناسایی و درک کنند، چرا اهمیت دارد و/یا در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند.
انواع محتوا: راهنماها، چک لیست ها، اینفوگرافیک ها، وبلاگ های آموزنده، کتاب های الکترونیکی و پست های رسانه های اجتماعی.
نمونه هایی از موضوعات آگاهی:
10 راه برای وقت گذاشتن برای خودتان توسط BetterUp
نحوه صرفه جویی در پول توسط نعنا
محتوای در نظر گرفتن
محتوای مورد توجه باید به مخاطبان شما کمک کند تا بین گزینه های مختلف انتخاب کنند. به عنوان مثال، شما می توانید تمام راه حل های ممکن برای یک مشکل را به آنها آموزش دهید و آنها را با هم مقایسه کنید. یا می توانید به آنها در مورد یک راه حل خاص و اینکه چرا بهترین راه حل است آموزش دهید.
انواع محتوا: راهنماهای نحوه انجام، بررسی و مقایسه محصول، مطالعات موردی، مقالات سفید، آموزش ها و وبینارها.
نمونه هایی از موضوعات مورد توجه:
20 راه برای بیشتر دیده شدن وب سایت توسط LocaliQ
7 بهترین تسکین دهنده سال 2023 توسط The Spruce
محتوای تصمیم گیری
محتوای تصمیم گیری تماماً در مورد متقاعد کردن مخاطبان شما است که محصول یا خدمات شما برای نیازهای آنها مناسب است. این در مورد زمینه های فروش نیست، بلکه بیشتر در مورد ارائه ارزش و مزایای آنچه ارائه می کنید به گونه ای است که تخصص شما را نشان دهد.
انواع محتوا: صفحات فرود محصول، توصیفات و نظرات، مطالعات موردی، دموها و ویژگی های محصول.
نمونه هایی از موضوعات تصمیم گیری:
12 کاری که فقط Ahref ها می توانند انجام دهند
صفحه فرود Webflow
4. چگونه: از نقشه محتوای خود برای ارزیابی محتوای موجود/برنامه ریزی محتوای جدید استفاده کنید
یکی از چیزهای عالی در مورد نقشه محتوا این است که می تواند به شما کمک کند از تمام محتوایی که قبلاً تولید کرده اید و اینکه هر قطعه چگونه به خریداران کمک می کند یک عکس فوری بگیرید.
این به شما کمک میکند تا متوجه شکافهایی شوید که باید پر کنید - و در مرحلهای که ممکن است ناخواسته نادیده بگیرید، به خریداران بیشتری دسترسی پیدا کنید.
محتوای قدیمی را دسته بندی کنید که در کدام مرحله خرید کمک می کند
ابتدا به تمام محتوایی که منتشر کرده اید نگاه کنید و شروع به دسته بندی آن بر اساس مرحله(های) خریدی کنید که به احتمال زیاد به آن می پردازد.
اگر محتوا با بیش از یک دسته بندی مطابقت دارد، دسته ای را انتخاب کنید که بیشتر به آن کمک می کند.
اگر محتوا به جایی نمی رسد، آن را به لیستی از قطعات محتوای احتمالی برای به روز رسانی اضافه کنید. شما به طور بالقوه می توانید آن قطعه را ویرایش کنید تا در مرحله خرید خاصی هدفمندتر شوید.
با استفاده از نقشه محتوای خود، موضوعات محتوای جدید را طوفان فکری کنید
هنگامی که محتوای قدیمی خود را دسته بندی کردید، باید ایده خوبی از حفره هایی در استراتژی محتوای خود داشته باشید که باید برای رسیدگی به مراحل مختلف خرید پر کنید.
ابتدا باید روی پر کردن آن حفره ها تمرکز کنید. از نقشه محتوای خود برای کمک به شما استفاده کنید.
در حال حاضر، نقشه محتوای شما باید دارای سه نوع اطلاعات باشد:
شخصیت های خریدار شما
مراحل سفر خریدار به انواع محتوا نگاشت شده است.
چالش ها، اهداف و اقدامات احتمالی هر شخص در طول هر مرحله خرید.
همانطور که درباره موضوعات محتوای جدید طوفان فکری می کنید، از نقشه محتوای خود استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شخصی و هدفمند برای هر مرحله از سفر خرید پرسونای خود ایجاد می کنید.
به شخصیت خود و آنچه در هر مرحله نیاز دارند، از جمله کلماتی که برای جستجوی آنچه نیاز دارند استفاده می کنند، نگاه کنید.
این نیازها را در ابزار کلمه کلیدی تحقیق کنید تا فرصت هایی برای بهینه سازی محتوا پیدا کنید.
از این عبارات برای یافتن موضوعات مرتبطی که می توانید به آنها نیز بپردازید استفاده کنید.
به بهترین انواع محتوایی که در هر مرحله به شخصیت شما کمک می کند نگاه کنید.
طوفان فکری ترکیبی از موضوعات محتوا + قالبهایی که شخصیت شما را در زمان مناسب لمس میکند تا به آنها کمک کند در سفر خود به جلو حرکت کنند.
5. همه چیز را در نقشه محتوای خود مستند کنید
نقشه محتوا باید یک مرجع فیزیکی باشد که می توانید در طول فرآیند تولید محتوا به آن مراجعه کنید.
به همین دلیل، نقشه محتوای خود را به گونه ای مستند کنید که خواندن و درک آسان باشد. اطمینان حاصل کنید که می توانید با افزایش موجودی محتوای خود به افزودن به آن ادامه دهید.
به عنوان مثال، می توانید یک صفحه گسترده ساده ایجاد کنید که شخصیت های شما، چالش ها و اهداف آنها را در هر مرحله خرید و انواع محتوایی که باید برای هدف قرار دادن آنها ایجاد کنید، فهرست می کند. هم قالب ها و هم موضوعات را شامل شود.
نقشه محتوا
منبع: HubSpot
نقشه برداری محتوا را شروع کنید و تجربیات شگفت انگیزی برای مشتری ایجاد کنید که منجر به نتایج می شود
نگاشت محتوا می تواند در ابتدا پیچیده به نظر برسد.
اما اگر می خواهید در هر مرحله از سفر خرید مشتریان خود محتوای شگفت انگیزی ارائه دهید، به نقشه محتوا نیاز دارید.
یادگیری نحوه ایجاد یک بخش سخت است.
هنگامی که استراتژی را پایین آوردید، از نقشه محتوای خود به روش هایی استفاده می کنید که هرگز تصور نمی کردید شخصیت خود را بهتر درک کنید، بینش های عمده ای در مورد سفر خرید آنها به دست آورید و محتوایی را به دست آورید که برای نیازهای خاص آنها به T شخصی سازی شده است.
این به همان اندازه استراتژیک است. اما همانطور که در محتوا می دانیم استراتژی = نتیجه است.
مشاوره سئو
سئو سایت با مشاور
منبع
مقالات مشابه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- پیستون تراکمی TU5
- تفاوت شماره شبا بانک آینده با شماره حساب بانکی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی